הוכרעו הבחירות באור יהודה? נציג ש”ס פרש, החרדים תומכים בשוחט

נשיא מועצת חכמי התורה, הגר"ש כהן, הכריע כי מועמד ש"ס עוזי אהרן יפרוש מן המירוץ לראשות העיר אור יהודה - ויחבור למועמדת ליאת שוחט • על פי הסקרים זוכה שוחט ללמעלה מ-50 אחוזי תמיכה
אליעזר היון
ט"ו אלול התשע"ה / 30.08.2015 14:42

דרמה באור יהודה: נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן, הורה לעוזי אהרן, נציג ש״ס, לפרוש מהמירוץ לראשות העיר, ולחבור למתמודדת ליאת שוחט.

בכך למעשה, כמעט והוכרעו הבחירות, שכן על פי הסקרים צפויה שוחט לנצח את ההתמודדות בהפרשים ניכרים.

בעוד כשבוע (8 לספטמבר) ייערכו הבחירות לראשות עיריית אור יהודה, זאת בעקבות התפטרותו של ראש העיר הקודם, דוד יוסף, בשל החשדות למעשים חמורים בהם הוא מואשם.

כמתמודדים נרשמו ארבעה: שלשה חברי מועצת העיר – ומהנדס.

המועמדים היו: עוזי אהרן – חבר מועצת העיר משנת 1988 מטעם ש”ס; ליאת שוחט – חברת מועצה משנת 2003; עופר בוזי – סגן ראש העיר בשבע השנים האחרונות; וניסים עזרא, אלוף משנה במילואים, ומהנדס במקצועו.

אלא שגורמים בעיר, העובדים באחד ממטות הבחירות, אמרו לחרדים 10 כי סיכוייו של אהרן, מועמדה של ש”ס, לנצח בבחירות לא היו גבוהים. “אריה דרעי ביקש ממנו לרוץ שלא תחת המטרייה של ש”ס, כדי להגביר את סיכוייו, אלא שהם לא היו גבוהים כלל”.

הגורמים מוסיפים, כי בבחירות הקודמות קיבל אמנם אהרן למעלה מ-20 אחוזי תמיכה בשל ההתנגדות לראש העיר דאז דוד יוסף, אולם. בבחירות הנוכחיות, מול מועמדותה של שוחט, הנתפסת כלוחמת צדק, סיכוייו קלושים.

“ליאת שוחט סגרה עם קבוצות רבות בעיר כמו האתיופים, נציגי הבית היהודי, וישראל בתינו, והיא עובדת בצורה מאוד מסודרת, היא אשה חזקה”, אומרים אותם הגורמים.

הנתונים הללו הגיעו לשולחנו של יו”ר ש”ס אריה דרעי, שהגיע להבנות ולהסכמות מול המועמדת בנושאים שונים, לאור זיקתה לדת ולמסורת.

הבוקר (ראשון) עלו חברי מועצת העיר מטעם ש״ס, יחזקאל שקד וליאור אגאי, כשבראשם עוזי אהרון, למעונו של נשיא ‘המועצת’ בעיר העתיקה ופרשו בפניו את התחזית הפוליטית לקראת הבחירות ושאלו כיצד לנהוג.

חכם שלום כהן הורה לנציג לפרוש מהמירוץ ואמר: ״זה לא משנה איזה תפקיד יהיה לכם, אלא מה תעשו איתו. אם בכך תוכלו להשפיע ולעזור יותר לציבור, תפרשו. וכשם שקיבלתם שכר על הדרישה תקבלו שכר על הפרישה״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות