הנגידה: למרות הטלטלה בבורסות אין שינוי בריבית

למרות ההערכה מאמש, במערכת הפיננסית כי הבנק יוריד את הריבית לאור נתוני הצמיחה החלשים מהצפוי של המשק ברבעון השני, והירידה המפתיעה בציפיות האינפלציוניות בשוק לשנה הקרובה, החליט בנק ישראל להותיר את שיעור הריבית ללא שינוי בגובה 0.1%
דוד ליבוביץ
ט' אלול התשע"ה / 24.08.2015 16:43

חרף הטלטלות בבורסות בעולם ובישראל, מפתיעה נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, כשהיא מחליטה להותיר את ריבית חודש ספטמבר ללא שינוי בגובה 0.1%.

אמש, התגברה במערכת הפיננסית ההערכה כי הבנק יוריד את הריבית לאור נתוני הצמיחה החלשים מהצפוי של המשק ברבעון השני, והירידה המפתיעה בציפיות האינפלציוניות בשוק לשנה הקרובה.

ההערכה למהלך החריג הסתמנה על רקע הנתונים מן היממה האחרונה לפיהם נמחקו 35 מיליוני שקלים מכספי הציבור בבורסה.

המדדים המובילים ת”א 25 ות”א 100 צנחו היום, בכמעט ארבעה אחוזים. בתגובה, התפתח חשש בקרב מנהלי הכספים בבורסה מפני המשך ההידרדרות.

צעד ההורדה בריבית המסתמן, עשוי לדרבן את מנהלי הכספים בבורסה להזרים כסף לשוק חרף אי-הוודאות.

צניחת המדדים המובילים מגיעה על רקע המשבר העולמי במהלכו נמחקו טריליוני דולרים, כתוצאה מחשש לכלכלה הסינית והשפעתה על שותפות סחר נוספות.במהלך המשבר מדדי הדאו-ג’ונס והנאדס”ק בבורסת ניו-יורק צנחו בכשלושה אחוזים כל אחד. בהמשך לכך, איבדו במהלך היום החברות טבע 3.1 אחוזים, בנק לאומי 5.0 אחוזים, כי”ל של עידן עופר 5.2 אחוזים, דלק של יצחק תשובה 4.9 אחוזים וחברות הנדל”ן אשטרום ונכסים ובניין כ-6.7 אחוזים – הפגיעה הקשה ביותר.

כזכור, בנק ישראל הוריד את הריבית לשפל היסטורי של 0.1% בחודש מרץ בעקבות התחזקות השקל מול המטבעות הזרים והתגברות החשש לפגיעה בייצוא. מאז ההורדה האחרונה שב השקל והתחזק מול המטבעות הזרים אך הבנק העדיף שלא להמשיך במדיניות הפחתות הריבית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות