מסתמן: הנגידה תוריד הריבית בעקבות המשבר בבורסה

המהלך החריג מסתמן על רקע הנתונים מן היממה האחרונה לפיהם נמחקו 35 מיליוני שקלים מכספי הציבור בבורסה • בבורסה האמריקנית נמחקו טריליוני דולרים בימים האחרונים בעקבות משבר הכלכלה בסין
אליעזר היון
ט' אלול התשע"ה / 23.08.2015 23:53

נגידת בנק ישראל, ד”ר קרנית פלוג, עשויה להחליט מחר [שני] על הורדת ערך הריבית לשפל חסר תקדים של 0 אחוזים, כך מדווח הערב ערוץ 10.

המהלך החריג מסתמן על רקע הנתונים מן היממה האחרונה לפיהם נמחקו 35 מיליוני שקלים מכספי הציבור בבורסה.

המדדים המובילים ת”א 25 ות”א 100 צנחו היום, בכמעט ארבעה אחוזים. בתגובה, התפתח חשש בקרב מנהלי הכספים בבורסה מפני המשך ההידרדרות.

צעד ההורדה בריבית המסתמן, עשוי לדרבן את מנהלי הכספים בבורסה להזרים כסף לשוק חרף אי-הוודאות.

צניחת המדדים המובילים מגיעה על רקע המשבר העולמי במהלכו נמחקו טריליוני דולרים, כתוצאה מחשש לכלכלה הסינית והשפעתה על שותפות סחר נוספות.במהלך המשבר מדדי הדאו-ג’ונס והנאדס”ק בבורסת ניו-יורק צנחו בכשלושה אחוזים כל אחד. בהמשך לכך, איבדו במהלך היום החברות טבע 3.1 אחוזים, בנק לאומי 5.0 אחוזים, כי”ל של עידן עופר 5.2 אחוזים, דלק של יצחק תשובה 4.9 אחוזים וחברות הנדל”ן אשטרום ונכסים ובניין כ-6.7 אחוזים – הפגיעה הקשה ביותר.

החשש כי המשבר העולמי ישפיע גם על הכלכלה הישראלית הביאה את שר האוצר כחלון להורות על שורת תוכניות חדשות לעידוד הייצוא לארץ. זאת, לאחר שברבעון האחרון עמדה הצמיחה בישראל על כעשירית מזו של מדינות המזוהות עם המשבר העולמי כמו יוון וספרד.

יצויין כי בשנים האחרונות התאפיינה הכלכלה בישראל בקצב צמיחה גבוה ביחס למדינות ה־OECD תוך כדי שיפור מתמשך בשוק העבודה, ביחס החוב לתוצר ובהכנסות ממסים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות