דירוג פורבס: כל 100 העשירים של ישראל הם מיליארדרים

הונם המשותף עומד על כמעט 500 מיליארד שקל – חצי טריליון • במקום הראשון כמו בשנה שעברה: איל התקשורת פטריק דרהי, המחזיק בין היתר בחברת הוט • שוויו זינק בלא פחות מ-25 מיליארד שקל בשנה האחרונה
אליעזר היון
כ"ו אלול התשע"ה / 10.09.2015 18:15

פורבס ישראל מפרסם בגיליון ראש השנה שלו את רשימת עשירי ישראל, כאשר לראשונה, כל האישים הממוקמים ברשימת המאה הגדולים, שווים מעל מיליארד שקל – כל אחד מהם.

פורבס מזכיר כי בתחילת העשור הקודם עמד כרטיס הכניסה לרשימת 100 עשירי ישראל על 250 מיליון שקל. בשנה שעברה עמד הרף על כ־850 מיליון.

השנה, לראשונה כאמור – כל 100 עשירי ישראל יכולים להתהדר בתואר מיליארדרים. הונם המשותף עומד על כמעט 500 מיליארד שקל – חצי טריליון.

לטענת עורכי הרשימה, הונם של המיליארדרים רק יגדל, אם כי לא ברור מי יטול את הבכורה, אנשי ההייטק או אנשי העסקים.

וכעת לרשימה:

אל המקום הראשון השנה, כמו בשנה שעברה, הגיע איל התקשורת פטריק דרהי, המחזיק בין היתר בחברת הוט. דרהי הוא גם המרוויח הגדול השנה, לאחר ששוויו זינק בלא פחות מ-25 מיליארד שקל בשנה האחרונה.

מי שהכפיל את הונו גם כן הוא טדי שגיא (מקום 6 ברשימה), בחור צעיר בן 43. שגיא הוביל את חברת פלייטק שבנתה פלטפורמות לניהול אתרים, אך גם השקיע במיזמי טכנולוגיה ונדל”ן.

בשיחה עם פורבס אמר שגיא את הדברים הבאים: “יש עוד דרך ארוכה לפני. הטכנולוגיה מאפשרת לנו דברים מדהימים, הזדמנות שלא היו עד לפני רגע. אנחנו בוחנים לעומק ורואים הרבה השקעות בתחום הפינטק. זהו תחום שיילך ויתעצם כבר בשנים הקרובות, ואנחנו נרצה להיות שם. אנחנו חרוצים מאוד, מאמינים בעבודה קשה, ומקווים לתוצאות טובות”.

העשירייה הראשונה:

פטריק דרהי – 60 מיליארד שקלים

אייל עופר – 34.3 מיליארד שקלים

משפחת ורטהיימר – 21.8 מיליארד שקלים

שרי אריסון – 19.9 מיליארד שקלים

ארנון מילצ’ן – 19.9 מיליארד שקלים

טדי שגיא – 16.8 מיליארד שקלים

עידן עופר – 14.7 מיליארד שקלים

יצחק תשובה – 14.1 מיליארד שקלים

חיים סבן – 13.6 מיליארד שקלים

אדי וסול זכאי – 12.8 מיליארד שקלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות