השופטת הכניסה גול: אסור לשחק כדורגל בשבת. ומי יכול לאשר? דרעי

השופטת אריאלה גילצר-כץ סיפקה אמירה חדה וברורה למנהלת הליגה הלאומית בכדורגל: "אין לכם היתר לעבוד בשבת. אתם פועלים בניגוד לחוק. לא אתן אישור למעשה פלילי" • ומי יכול לאשר את המשחק? שר הכלכלה
אליעזר היון
ה' אלול התשע"ה / 20.08.2015 16:39

שני מחזורי הפתיחה בליגה הלאומית לא ישוחקו בשבת – כך החליט היום (חמישי) בית הדין לעבודה בדיון שהתקיים, בשל הסכסוך בין שחקני הלאומית למנהלת הליגה. כך פורסם באתר ‘וואן’.

על-פי הפתרון הזמני של בית הדין, המשחק בין אשדוד לבני לוד במחזור הפתיחה והמשחק בין מכבי הרצליה להפועל פתח-תקווה ייפתחו אחרי צאת השבת.

השופטת אריאלה גילצר-כץ הביעה דעה נחרצת: “אם לליגת העל אין היתר העסקה בשבת, לפי החוק אסור לעבוד שם”.

נציגות ארגון השחקנים בהסתדרות הגישה הבוקר לבית הדין הארצי לעבודה בקשה להוצאת צו מניעה לקיום משחק הליגה הלאומית בין מ.ס אשדוד לבני לוד, בעקבות החלטת מנהלת הליגה להעבירו ליום שבת בשעה 16:30. ההחלטה עוררה סערה ציבורית.

נציגי השחקנים טוענים כי החלטת המנהלת מהווה עבירה על חוק שעות עבודה ומנוחה, כאשר הליגה הלאומית בהגדרתה לא שוחקה בימי שבת ולא קיבלה לכך היתר כנדרש.

השופטת מצידה הציעה פשרה לליגה הלאומית, לפיה “המשחק יסתיים לפחות שעה לפני כניסת השבת. לגבי מוצאי שבת, שעה אחרי בהתאמה. זה הפתרון לדעתי אחרת יכול להיות שנצטרך לבטל את המשחק”.

במהלך הדיון סיפקה השופטת אריאלה גילצר-כץ אמירה חדה וברורה לנציגת המנהלת, לפיה רק השר דרעי, כשר הכלכלה, יכול לאפשר להם לשחק בשבת.

“כרגע אין לכם היתר לעבוד בשבת. אתם פועלים בניגוד לחוק. תבקשו משר הכלכלה היתר לכך. אם לליגת העל אין אפילו היתר העסקה בשבת, לפי החוק במדינת ישראל אתם לא יכולים לעבוד בשבת. אני לא אתן לכך הכשר, לא אתן אישור למעשה פלילי”.

השוער אבי איבגי, ממובילי המאבק, אמר בדיון: “נכון שמשחקים הסתיימו בזמן כניסת השבת בימי שישי אבל הלכתית יש לאיש דתי 18 דקות נוספות עד לשקיעה להספיק להגיע הביתה. בזמן הזה המשחקים כבר הסתיימו. צריך להבין שאנשים לוקחים בתי מלון פעם בשבועיים, שוכרים חדרים ליד מגרשים מכספם ומשתדלים להגיע גם לשחק וגם לשמור שבת”.

דרעי: קיבלתי עשרות פניות

כפי שהתפרסם בחרדים 10 יו”ר ש”ס ושר הכלכלה אריה דרעי שיגר מכתב לשרת התרבות והספורט מירי רגב וליו”ר התאחדות לכדורגל עופר עיני, בבקשה להעביר את משחקי הכדורגל של הליגה הלאומית מימי שבת. זאת לאחר ששחקנים המשחקים בליגה הלאומית מסרבים להשתתף במשחקים הנערכים בשבת.

“קבלתי היום את פנייתם של עשרות שחקנים מהליגה הלאומית, בה הם מוחים כי בניגוד לשנים קודמות, הם התבשרו על ידי מנהלת הליגה, כי יאלצו לשחק בשבתות בעונת הכדורגל הקרובה”, כותב דרעי.

 לדבריו, “החלטת מנהלת הליגה לשחק בשבתות, לאחר שנים בהם לא התקיימו משחקים בליגה זו בשבתות, גרמה למורת רוח רבה בקרב השחקנים המסורתיים.

 “שחקנים אלו פנו אלי, להסתדרות ולארגון שחקני הכדורגל”, מדווח דרעי, “ובקשו לשנות את מועדי המשחקים כפי שהיה עד היום, כדי שלא יאלצו לחלל את השבת, לשמור על אורח החיים הדתי שלהם ולהמשיך ולהתפרנס ממשחק הכדורגל”.

 דרעי פונה אל השרה ואל ראשי מנהלת הליגה ומבקש: “בתור המופקדים על תחום הספורט במדינת ישראל, אני פונה אליכם לשנות את החלטת מנהלת הליגה ולהעביר את המשחקים שנקבעו לימי שבת לאחד מימי השבוע או למוצאי שבת, כפי שהיה בשנים האחרונות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כנסו
    21/08/2015 11:09
    שמרון
  1. בדיוק פתחתי קבוצה בפייסבוק לא מזמן העוסקת בנושא זה. קוראים לה “שוויון חילונים ודתיים בספורט”, אשמח אם תצטרפו ותפיצו את הקבוצה לחברים נוספים. אם רוצים לשנות משהו במדינת ישראל יש להתאגד ביחד ולהפגין כוח.