היסטוריה בתל אביב: ‘גשר מעריב’ פוצץ • סקרנים לראות איך זה קרה?

אחרי ימים ארוכים של הכנות, הגשר בדרך מנחם בגין בתל אביב קרס בשעה 6:22 • מאות סקרנים הגיעו לצפות בפיצוץ • שר התחבורה: "הפיצוץ הזה מסמל תקווה והתחדשות" • בחברה מקווים לסיים עבודות הפינוי עד כניסת שבת
חיים טוויל
ו' אלול התשע"ה / 21.08.2015 09:04
שר התחבורה ישראל כץ הפעיל הבוקר (שישי) בשעה 6:22 את מתג השליטה שפוצץ את גשר מעריב בתל אביב.

הגשר המיתולוגי, שהוקם בשנת 1976 על שם הלוחמים שנפלו במבצע אנטבה, פוצץ כחלק מהעבודות על הרכבת הקלה בתל אביב, ואת מקומו צפויה לתפוס תחנת ‘קרליבך’ של הרכבת הקלה.

הפיצוץ היה אמור להיות בשעה 06:00, אך התעכב מעט לאחר ששני בני אדם התגלו כשהם מסתתרים בבית מעריב הסמוך והיה צורך לפנותם.

מאות בני אדם הגיעו למקום וצפו בפיצוץ ממתחמים מיוחדים שהוקמו ברחובות קרליבך, לינקולן ויצחק שדה.

לאחר הפיצוץ, שיחד עם ההיערכות אליו מוערך בעלות של מיליון שקל, החלו פעולות הניקיון ואיסוף ההריסות. בחברת דניה סיבוס  מקווים לסיים את העבודות  עד כניסת שבת, לבקשת שר הכלכלה אריה דרעי.

לפני שלחץ על הכפתור נשא השר כץ דברים ואמר: “בעוד רגעים ספורים נלחץ על הכפתור וגשר מעריב יקרוס. היסטוריה חדשה שתחליף היסטוריה ישנה.

“העיר תל אביב ידעה בעבר פיצוצים כואבים, שגבו מחיר כבד. הפיצוץ הזה מסמל תקווה והתחדשות.

“אנחנו בונים עורק חיים חדש לעיר ולמטרופולין כולו, ומגשימים חזון של למעלה מ-100 שנה. מהיום אין כבר דרך חזרה – עד לשמיעת צפירת הרכבות.

גשר מעריב

“אני מקווה ומשוכנע שהלחיצה הזו עכשיו, שהיא קשה ולא פשוטה אחרי קרוב ל-60 שנה של תכניות שלא הוגשמו, תקל עלינו את החיים בעיר הזו ובמדינה אחר כך.

“אני ער לביקורת על העבודות, אבל כשיתפזר ענן האבק לאחר פיצוץ הגשר, וכשיתפזר האבק כולו לאחר סיום העבודות בעוד מספר שנים – יבינו גם אחרוני המפקפקים שההחלטה שקיבלתי ללכת נגד הזרם ולבצע את הפרוייקט הייתה ההחלטה הנכונה למען גוש דן ולמען עם ישראל כולו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות