ח”כ ישראל אייכלר נעלב: למה גפני ברשימה ואני לא?

ועדת הכנסת אישרה גם את הרכבה של הוועדה המשותפת לתקציב הכנסת, שבה יהיו עשרה חברים • אייכלר נמנע מההצבעה, לאחר שציין בדיון כי לא ברור לו למה ח"כ גפני שובץ בוועדה ולא הוא
כ' תמוז התשע"ה / 07.07.2015 01:46

בדיון שנערך ביום שני בוועדת הכנסת, אושר להגדיל את מספר החברים בוועדה המשותפת לפי חוק הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים ונתוני זיהוי ביומטריים (- ועדה המורכבת מחברי ועדת חוקה חוק ומשפט, ועדת הפנים והגנת הסביבה וועדת המדע והטכנולוגיה).

חברי הכנסת שיצטרפו לוועדה המשותפת יהיו ח”כ רויטל סויד (המחנה הציוני), ח”כ מיקי זוהר וח”כ יואב קיש (הליכוד).

9 חברי כנסת היו בעד ו-5 התנגדו.

ועדת הכנסת אישרה גם את הרכבה של הוועדה המשותפת לתקציב הכנסת, שבה יהיו עשרה חברים: יו”ר הוועדה דוד ביטן (הליכוד), מיקי זוהר (הליכוד), ינון מגל (הבית היהודי), רועי פולקמן (כולנו), מיקי לוי (כולנו), אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), מירב מיכאלי (המחנה הציוני), משה גפני (יהדות התורה), מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני), ויצחק וקנין (ש”ס).

13 חברי כנסת היו בעד, חבר כנסת אחד הצביע נגד וח”כ ישראל אייכלר נמנע מההצבעה, לאחר שציין בדיון כי לא ברור לו למה ח”כ גפני שובץ בוועדה ולא הוא.

הוועדה דנה גם בבקשת הממשלה להקדמת הדיון והעברתו לוועדת הפנים והגנת הסביבה בהצעת חוק לייעול האכיפה והפיקוח העירוניים ברשויות המקומיות לפני קריאה ראשונה, מהסיבה שתאריך הוראת השעה עומד לפוג ב-31 ביולי.

ח”כ מירב מיכאלי (המחנה הציוני): “עד אתמול הנושא כלל לא עלה לדיון. אתמול שלחו הודיעו לנו שיתקיים דיון בנושא ורק עשר דקות לפני הישיבה קיבלנו את הצעת החוק עצמה. זה לא ראוי. הם לא ידעו שזה הולך לפוג בסוף החודש שפתאום הם התעוררו?”

ח”כ עליזה לביא (יש עתיד): “מה המהירות? מה החיפזון? איך אפשר לאשר חוק בצורה כזו?”

ח”כ יואב קיש (הליכוד): “אם זו הוראת שעה, למה לא להאריך אותה? למה להפוך לחוק ולדון בזה בכזו מהירות? צריך כאן דיון איכותי”.

יואל הדר, יועמ”ש המשרד לביטחון פנים: “החוק הופך את הוראת השעה שהייתה קיימת לגבי שימוש בפקחים עירוניים ככוח שיטור עירוני ומאשר הוראת שעה שתיבחן לגבי מתן סמכויות עיכוב לפקחים. יש לנו הסכמה של ראשי רשויות לגבי הנושא והעניין פשוט התעכב עד אתמול בגלל הדיונים.

“הוראת השעה היתה פיילוט שהצליח, כ-40 ראשי ערים רוצים לאמץ את ההוראה ולכן אנחנו רוצים להעביר כחוק לפי פקיעת הוראת השעה”.

10 חברי כנסת היו בעד ההצעה ו-5 נגד.

יו”ר הוועדה ח”כ דוד ביטן הודיע כי אמנם ההצעה אושרה, אך הוא מבקש שהדיון בחוק שיתקיים בוועדת הפנים והגנת הסביבה יהיה ענייני למרות הזמן המועט שנותר עד לסיום הוראת השעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות