הממשלה תאשר: בתי הדין לשליטת אזולאי; רפורמת הגיור תידחה

בישיבת הממשלה שתתקיים היום צפויה הממשלה לאשר את העברת בתי הדין הרבניים ממשרד המשפטים לשליטת משרד הדתות • רפורמת הגיור שנועדה להוציא את מערך הגיור משליטתה הבלעדית של הרבנות הראשית ולאפשר לרבני ערים לגייר באופן עצמאי - תסוכל
אליעזר היון
י"ח תמוז התשע"ה / 05.07.2015 01:20

שתי החלטות ממשלה צפויות לקבל אישור היום (ראשון): בתי הדין הרבניים יועברו לשליטת המשרד לענייני דת, ורפורמת הגיור שתוכננה עוד בקדנציה הקודמת – תידחה.

בישיבת הממשלה צפויים השרים לאשר את ההסכם הקואליציוני עם ש”ס, לפיו בתי הדין הרבניים יועברו ממשרד המשפטים לשליטת שר הדתות דוד אזולאי.

ההחלטה על בתי הדין שיועברו למשרד הדתות תאפשר לשר הדתות לקבוע את מדיניות המינויים הקבועים והזמניים לבתי הדין הרבנים ובית הדין הגדול. המינויים עצמם נקבעים על ידי הוועדה למינוי דיינים, בה חברים גורמים נוספים מלבד אנשי ש”ס.

תנועת ‘אמונה’ עתרה לבג”צ נגד ההחלטה הצפויה, בטענה המרכזית כי מערכת בתי הדין הינה מערכת שיפוטית ואין להכפיפה לרוחות פוליטיות משתנות, אולם בג”צ סירב לתת צו ביניים.

ההחלטה השניה עוסקת ברפורמת הגיור. על פי ההחלטה, הרפורמה, שנועדה להוציא את מערך הגיור משליטתה הבלעדית של הרבנות הראשית, תבוטל.

 על פי המתווה שקודם בממשלה הקודמת על ידי חבר הכנסת לשעבר אלעזר שטרן, יוכלו רבני ערים להקים בתי דין לגיור במנותק מן הרבנות הראשית. על פי הנוסח החדש שיוצג מחר לממשלה לאישור, רבני עיר יוכלו להקים מותבי גיור, אך אלה יהיו באישור ובשליטת הרבנות הראשית ובהשתתפות של דיינים ממערך הגיור בלבד.

ארגון רבני צהר התייחס אמש לאפשרות שחוק הגיור שעבר בממשלה הקודמת יבוטל. “החלטת הממשלה בנושא הגיור היא נתינת גט כריתות לחצי מיליון עולים מברית המועצות וממדינות נוספות שיהדותם מוטלת בספק”, נמסר מהארגון.

מערך הגיור עצמו, יעבור על פי דרישתו של שר החינוך בנט במשא ומתן הקואליציוני, למשרד ראש הממשלה, אך ראש מערך הגיור יהיה מינוי של ש”ס.

חוק נוסף שצפוי לעלות היום בוועדת שרים לענייני חקיקה – תיקון חוק איסור ההונאה בכשרות של ש”ס. על פי הצעת החוק החדשה, ייאסר על עסק, אולם או בעל מסעדה להציג עצמו ככשר, גם כאשר לא נעשה שימוש במילה “כשר”, כאשר התעודה לא יצאה תחת ידי הרבנות הרשמית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות