מועצת הרבנות אישרה את רפורמת השחיטה: מחכים לאישור של בג”ץ

הגר"ד לאו העביר את רפורמת השחיטה המתוקנת במועצת הרבנות הראשית, בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי של הרבנות, הראל גולדברג • ההחלטה תלויה באישור בג"ץ • בכירים ברבנות אומרים: "מקווים שלא יהיה עיכוב נוסף"
אליעזר היון
י"ב תמוז התשע"ה / 29.06.2015 17:43

כפי שנחשף לראשונה באתר חרדים 10, הרב הראשי, הגאון רבי דוד  לאו, החליט כי למרות התנגדות היועץ המשפטי של הרבנות, עו”ד הראל גולדברג, תידון הצעת הפשרה של רפורמת השחיטה במועצת הרבנות הראשית.

ואכן, היום בצהרים (שני) נערכה הצבעה ובסיומה הוחלט לאשר את רפורמת השחיטה החדשה – המוסכמת גם על השוחטים והיבואנים, וגם על אנשי הרבנות הראשית.

על פי הרפורמה החדשה, הסכימו אנשי הרבנות הראשית לוותר על דרישתם לקבוע את כל ראשי צוות השחיטה היוצא לחו”ל – הכולל שלושה אנשים – באמצעות הגרלה, והודיעו כי הם מסתפקים בהגרלה על שניים מהם, שלא תכלול את ‘בודק הפנים’.

לגבי נוהל הבד”צים – כלפיהם קבעה הרבנות בנהלים החדשים של רפורמת השחיטה כי ידרשו שני מפקחים נוספים, מלבד הצוות הגרעיני הכולל שלושה אנשי צוות של הרבנות – הסכימה הרבנות ‘לרדת’ לפקח אחד בדרגת ראש צוות, ולוותר על ‘בודק חוץ’.

בנוסף, הוחלט כי תקופת ‘הצינון’ תקוצר – ושוחט שעבד באחד הבד”צים יוכל לשמש כראש צוות ברבנות כעבור עונת שחיטה אחת, ולא כעבור שנתיים, כפי שנקבע בתחילה.

כמו כן, מפקח מטעם אחד הבד”צים יהיה רשאי לפקח על בד”ץ אחר מטעם הרבנות, כעבור שתי עונות.

ההסכמים הללו, שקיבלו היום את אישור מועצת הרבנות, תלויים עדיין באישורו של בג”ץ.

בכירים ברבנות הראשית אומרים לחרדים 10, כי היועץ המשפטי יפנה ככל הנראה לבג”ץ, כדי לקבל את אישור השופטים על השינויים החדשים בקריטריונים, מה שעדיין יעכב את יציאת השוחטים לחו”ל.

“אנחנו מקווים שמדובר אכן רק באישור, והדבר לא ינוצל לעיכוב נוסף, על ידי גורמים שונים”, אומרים הבכירים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איך זה נראה בעיני הכל?
    29/06/2015 19:14
    לוי יצחק
  1. כבוד הרב מדוע לשנות לפני שהנהלים בוצעו ועבדו לפיהם , הרי אתה כתבת כי היו בעיות כשרותית ועקב כך אתה עשית את הנהלים, האם אתה חושב כי בית המשפט יענה לבקשתך לשנות בטרם הוכח כי הנהלים בוצעו בשטח. ועוד וכי כך מנהלים כשרות ממלכתית לפי לחצים של גדולי ישראל יהיו אשר יהיו, והיבואנים וראשי הצוות אשר עובדים שנים על גבי שנים עם הבדצי”ם ויש להם זיקה מאוד חשודה, וכי זה אשר ישנה את הוראות הכשרות אשר באו להעמיד את הכשרות על תילה ולמהדרין.