פרסום ראשון • לקראת פיצוץ: הרב דוד לאו יעביר נהלי השחיטה במועצת הרבנות

העימות בין היועץ המשפטי של הרבנות לגר"ד לאו - עולה מדרגה: הרב הראשי צפוי להעביר את רפורמות השחיטה המתוקנות במועצת הרבנות - בניגוד לעמדת היועץ המשפטי • בכירים ברבנות: המהלך החדש של הרב לאו יוביל 'לפיצוץ' בין משרד המשפטים והרבנות • יבואני הבשר מתכננים קמפיין: צפוי מחסור חמור בבשר - תהיה עלייה חדה במחירים
אליעזר היון
ו' תמוז התשע"ה / 23.06.2015 17:45

העימות בין היועץ המשפטי של הרבנות הראשית הראל גולדברג לרב הראשי הגר”ד לאו – עולה מדרגה: לאחר שהסכם הפשרה בין הרבנות הראשית לנציגי היבואנים והשוחטים עלה על שרטון – כפי שנחשף  באתר חרדים10 – מסיר הרב הראשי את הכפפות ומתכונן להעביר את נהלי  השחיטה החדשים, המקובלים גם על היבואנים והשוחטים – במועצת הרבנות הראשית, בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי של הרבנות.

ההצבעה ב’מועצת הרבנות’ תיערך ככל הנראה ביום שני, ה- 29 לחודש, או באמצעות סבב טלפוני.

המהלך החדש של הרב הראשי, כך לפי גורמים ברבנות, יוביל ‘לפיצוץ’ בין שני המוסדות – משרד המשפטים והרבנות הראשית.

בהסכם הפשרה עם השוחטים, הסכימו אנשי הרבנות הראשית לוותר על דרישתם לקבוע את כל ראשי צוות השחיטה היוצא  לחו”ל – הכולל שלושה אנשים – באמצעות הגרלה, והודיעו כי הם מסתפקים בהגרלה על שניים מהם, שלא תכלול את ‘בודק הפנים’.

לגבי נוהל הבד”צים – כלפיהם קבעה הרבנות בנהלים החדשים של רפורמת השחיטה כי ידרשו שני מפקחים נוספים, מלבד הצוות הגרעיני הכולל שלושה אנשי צוות של הרבנות – הסכימה הרבנות ‘לרדת’ לפקח אחד בדרגת ראש צוות, ולוותר על ‘בודק חוץ’.

בנוסף קיבלו השוחטים התחייבות כי שאלת ‘הצינון’, שעוררה סערה גדולה, לפיה שוחט העובד מטעם אחד הבד”צים לא יוכל להתקדם כראש צוות ברבנות, תועלה לדיון וזמן ‘הצינון’ שנקבע לשנתיים, יידון מחדש.

אלא שההסכמים הללו, שקיבלו את ברכתו של הרב הראשי הגר”ד  לאו, נדחו על ידי היועץ המשפטי של הרבנות הראל גולדברג ביום ראשון בלילה.

טענתו של גולדברג היתה, כי משרד המשפטים מנוע מלקבל את הפשרה, לאחר שהרב הראשי קבע את הנהלים המקוריים, מהם אין הוא יכול לחזור. הרב לאו, מצידו, הבהיר כי הנהלים המקוריים אינם יכולים להתממש בשל ההתנגדות הנחרצת והמוצדקת של היבואנים והשוחטים, ומכאן הסכם הפשרה.

גורמים בכירים ברבנות הראשית אומרים לחרדים 10 כי אם לא תושג פשרה, יצאו יבואני הבשר בימים הקרובים בקמפיין תקשורתי, לפו הם לא יוכלו לספק בשר בכמות הנדרשת לצרכנים במדינת ישראל.

“אין מספיק צוותות, ולכן יקרה אחת משנים – או שיהיה מחסור חמור בבשר, או שמחירו יאמיר בשיעור עצום”.

הרב לאו: היועץ חזר בו

במהלך היום שיגר הרב לאו מכתב אל השוחטים ויבואני הבשר, בו הוא מגולל את אירועי השבועות האחרונים.

את המכתב פותח הרב הראשי בהתנצלות: “לצערי, אני נאלץ לפנות אליכם שוב בכתב – הפעם להתנצל.

“התבחינים החדשים נקבעו במגמה לנתק את הקשר הישיר בין היבואן – המעסיק לאנשי צוות השחיטה, כדי למנוע ‘לזות שפתיים’ וכדי לשמור על ניקיון כפיים. לדעתי, זה הדבר שנכון היה להיעשות”.

בהמשך מתאר הרב לאו את מה שנחשף כבר הבוקר בחרדים 10: “לצערי, גורמים שונים פנו אל ערכאות משפטיות ובכך גרמו לעיכוב צוותות השחיטה מלצאת לחו”ל. אנו מבחינתנו עשינו ככל שניתן שהצוותות יגובשו ויוכלו לצאת לאלתר.

“מנהל המחלקה הזמני עו”ד עמיחי פילבר עשה לילות כימים על מנת לסיים את שיבוץ הצוותות שיוכלו לצאת מיידית”, כותב הרב במכתבו.

 “לאחר שנסתיימו הדיונים המשפטיים, דווקא מתוך האזנה לכל הנקודות שהועלו במשך התקופה, החלטנו על מספר שינויים בתבחינים אלו, אשר אינם חורגים מהמתווה הכללי, אך יש בהם הקלות מסוימות, היועץ המשפטי של הרבנות אישר שאכן שינויים אלו אינם מהותיים ולצערי חזר בו”, מספר הרב לאו.

מכתבו של הגר”ד לאו ליבואני הבשר והשוחטים: 

מכתב לאו

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות