צפו בוידאו: ‘דוסים’ האכילו קניידלאך באולפני גל”צ

'מחאת הקניידלאך': במגמה של רצון טוב ובמטרה להציג פן של שפיות ושיח בריא, יצאה חבורת 'דוסים' אל אולפני גלי צה''ל • הציגו הסברה על בסיס טעימות קניידלאך
שלמה בן חיים
ח' אייר התשע"ד / 08.05.2014 12:43

אמש הגיעו יוזמי ‘מחאת הקניידלאך’ לאולפני גלי צה”ל ביפו וחילקו לחיילים ולמבקרים קניידלאך טריים, רכים ונימוחים. עוברים ושבים התעניינו בפעילות הבלתי שגרתית והביעו הזדהות עם המחאה. “מחאתכם היא לגיטימית ומוצדקת”, אמרו חלקם, “כבוד החרדים אינו הפקר”.

דקות לאחר שפעילי ‘דוסים’ הגיעו לאולפני הרדיו, הבחינו מנהלי ועובדי המקום כי הפעילות חריגה, והזעיקו את המשטרה. כוחות המשטרה והיס”מ הגיעו למקום וחקרו לפשר המחאה העצמאית. כשהוסבר להם על מהות המחאה הם הבינו כי המגמה אינה אלימה והביעו תמיכה בפעילים, ואף אפשרו להם לקיים את המחאה.

היוזמה, מבית ‘פרויקט דוסים’, באה לאחר שהקמפיין הויראלי “מחאת הקניידלאך – עוצרים את ההסתה בגל”צ” הציפה את הרשת. התקשורת החרדית סיקרה את המחאה מזוויות שונות. העיתונות החילונית, לעומת זאת, התעלמה ממקרה ההסתה ובחרה בשתיקה רועמת.

פעילי ‘דוסים’ קיימו שיח פורה עם העוברים ושבים אשר חיזקו את המחאה, והסכימו כי לא מקובל שהאמירות החמורות יעברו על סדר היום, ללא התנצלות הוגנת ונקיטת צעדים שימנעו הישנות מקרים דומים.

“באנו להוריד את הפחד של משרתי גל”צ מהמאכל המסורתי”, אמר יאיר טיילור מפעילי פרויקט ‘דוסים’. “אנו מצפים להתנצלות הולמת בשידורי גלי צה”ל, ובנוסף החדרת נהלים מתאימים למניעת תופעות דומות”.

‘מחאת הקניידלאך’ פרצה לאחר שבתוכנית הרדיו הסאטירית ”עצמאיות  בלילה“ ששודרה בליל יום העצמאות בגלי צה“ל, אותה הגישו נועה צינמן ותמר עמית-יוסף, נאמרו התבטאויות חמורות נגד החברה החרדית ובהן התבטאות של חבר פאנל שאמר שהוא “מעוניין בדילול האוכלוסייה החרדית, אלמלא לא היו מגעילים ודלוחים מחמת טעמו של הקניידלעך שהם אוכלים”.

בגלי צה“ל אמרו אתמול כי הדברים ”לא היו במקומם“ ולא על דעת התחנה: ”מיד לאחר שנאמרו הדברים, שדרנית גל”צ הבהירה כי מדובר בתוכנית הומור וסאטירה וכי לא הייתה כל כוונה לפגוע בציבור החרדי. אנחנו מתנצלים בפני מי שמצא עצמו נפגע”.

מחאת הקניידלך. צילום דוסים (2)

מחאת הקניידלך. צילום דוסים (14)

מחאת הקניידלך. צילום דוסים (13)

מחאת הקניידלך. צילום דוסים (12)

מחאת הקניידלך. צילום דוסים (9)

מחאת הקניידלך. צילום דוסים (8)

מחאת הקניידלך. צילום דוסים (6)

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות