גרשון מסיקה: יתוגברו אוטובוסים לחרדים בכניסות לקבר יוסף

אחר שהתלוננו בציבור החרדי על צמצום באוטובוסים למול שפע האוטובוסים שהוקצו לציבור הדתי-לאומי בכניסות המוסדרות לקבר יוסף בשכם - ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, לקח את הנושא לידיו והביא שוויון משמעותי לרווחת המתפללים החרדים
שי בן-ראם
כ"ג אייר התשע"ד / 22.05.2014 22:53

חילוקי דעות קשים בין גורמים בציבור החרדי לציבור הדתי הלאומי שעסקו בשנים האחרונות בניהול חלוקת האוטובוסים בכניסות המאובטחות על ידי צה”ל לקבר יוסף בשכם, הגיעו השבוע לסיומם, בעקבות התערבות של ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה.

בתחילת השבוע הורה מסיקה לחלק את מספר האוטובוסים שהוקצו על ידי הצבא להכנסת מתפללים לקבר יוסף לקראת הכניסה המתוכננת ליום ‘יסוד שביסוד’, באופן שוויוני בין המתפללים החרדים לדתיים הלאומיים.

התערבותו של מסיקה קמה בעקבות פניות שהגיעו אל לשכתו מצד מתפללים לפיהם הם זוכים לאוטובוסים מועטים בכניסות לקבר. בעקבות הדברים הורה מסיקה לאנשיו לבדוק את הנושא, ולאחר בירור מעמיק, במסגרתו זימן אליו גורמים שונים, הורה ראש המועצה לתת לציבור החרדי ליהנות מכמות אוטובוסים שווה לזו שמוקצה לציבור המתיישבים.

“בפניות שהגיעו אלי נאמר שיש מחסור באוטובוסים למגזר החרדי.” סיפר מסיקה, “בעקבות כך הוראתי לוודא את הטענה מול הגורמים האחראים על הנושא, ומיד נתתי הוראה לשנות את העובדה. מבחינת ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון, הציבור החרדי הוא חלק בלתי נפרד מאיתנו, ונושא את אותה מטרה לחיזוק קבר יוסף ולפתיחתו מחדש. הם גרים איתנו ביהודה ושומרון, מתפללים איתנו יחד בקברי הצדיקים ועומדים לימיננו. מהיום תושבי ירושלים ובני-ברק יזכו לאוטובוסים לא פחות מאשר תושבי יהודה ושומרון”.

בעקבות הסדרת הנושא הודה רב הכותל והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ, למסיקה על שתדלנותו למען הציבור החרדי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות