חטיפה? זה מה שבאמת אירע בסיפור שהסעיר את ארה”ב החרדית

סיפור חטיפת הילד הסעירה את הקהילה החרדית בארה"ב - אך החשוד שוחרר אחרי שמסר את גירסתו, גירסה שאומתה דרך מצלמות האבטחה
נתן פרל
ה' שבט התשפ"ג / 26.01.2023 22:35

סיפור על חטיפת ילד בן 9 על ידי מבוגר בן 42, הסעירה ביממה האחרונה את הקהילה החרדית בארצות הברית – וכעת העובדות נחשפות.

הגבר שנעצר על ידי המשטרה, סיפר לחוקרים כי כאשר ביקש לצאת מבית הכנסת, המקום היה מלא בנשים בשל שמחת הברית שנערכה במקום. לדבריו, הוא תפס את ידו של הילד, על מנת שלא לעבור בין שתי נשים.

במשטרת ניו יורק בדקו את התיעודים ממצלמות האבטחה של בית הכנסת, שאישרו את גירסתו של ה’חוטף’, והוא שוחרר ללא כל אישום נגדו.

אמו של הילד, שראתה אותו צועד עם ידו ביד גבר זר, נבהלה מאוד – וכאשר הוא ענה לה כי אין לו מושג מיהו, מיהרה להזעיק את השומרים פלטבוש, שעדכנו את המשטרה. השוטרים תפסו את האברך לומד בישיבת מיר הסמוכה.

יצויין כי תחילה נפוצה השמועה כי מדובר בסכסוך על משמורת משותפת על הילדים, ובהמשך נטען כי הגבר שנעצר סובל מבעיות נפשיות, אך כעת מתברר כי הוא בסך הכל הקפיד שלא לעבור בין נשים.

בארגון השומרים המקומי הבהירו כי הם לא מתחרטים על פעילותם המהירה, וכי כך היו צריכים לפעול בהתאם לשיחה שקיבלו מהאמא המבוהלת. הם הוסיפו כי בדיוק כך ינהגו להבא, כדי לשמור על הקהילה מכל סוג של פשיעה.

במשפחתו של הילד מסרו כי הם מרוצים לשמוע שמדובר היה רק בבעיות תקשורת בין החשוד לאמא, וכי לא מדובר היה ב”ה בניסיון חטיפה.

מוקדם יותר היום דיווחנו ב’חרדים10′ כי הרב אהרון לנקרי, מבית הכנסת ‘חסד לאברהם’, הגיב בשיחה עם ה’ניו יורק פוסט’ וביקש להמתין עם מסקנות עד תום החקירה. “יש כרגע חשש גדול מאוד בקהילה שאולי אנחנו קופצים מהר מדי למסקנות וכתוצאה מכך, פוגעים בחייו של אדם”, אמר הרב לנקרי, שלא היה עד לאירוע. “אם באמת מדובר במישהו עם כוונות זדון, חשוב מאוד שהציבור יהיה מודע לכך. אולם, אנחנו חייבים לתת לו הזדמנות להסביר את עצמו. מבחינתי הוא חף מפשע עד שהוכח אחרת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות