‘דוסים’ ו’נטורי קרתא’ מתגוששים: מי מייצג את כיכר השבת

בועז בן-ארי יצא לכיכר השבת ותיעד את ההתרחשות הרגישה והמתוחה בשעה של קו-התפר בין הרגע שלפני הצפירה לרגעים שאחרי • מצד אחד: קיצונים מתלהמים, מצד שני: דוסים שמציגים לתקשורת החילונית אחרת - אנו החרדים, ואנו עומדים ומכבדים • צפו
נחמן וייס
ה' אייר התשע"ד / 05.05.2014 13:44

הלוקיישן: כיכר השבת. השעה: 10:55.

על הכיכר מתקבצים תושבים, עוברים ושבים, ואלו שרוצה לייצג אחרת: מצד אחד קומץ קיצונים המתכוננים למופע השנתי בהתלהמות וקריאות מתסיסות; מעברו השני של הכיכר פעילי “פרויקט דוסים”, הניצבים עם שלט ענק המכריז צהוב על-גבי שחור: “זוכרים אחרת – די להסתה”. ובמרכז – עיתונאים, סקרנים ועוברי אורח.

הצלמים מכוונים את המצלמות. הנה החלה הצפירה.

הקיצונים פותחים במעגלים סיבוביים במרכז הכיכר, בקריאות “יהודים אינם ציונים”. סביבם, עומדים החרדים בשתיקה. מכבדים.

רק שהפעם, ‘דוסים’ שעומדים וזוכרים, נמצאים עמוק בפריים של הצלמים.

עם סיום הצפירה מתחילים הויכוחים. “אולי תוריד את הכיפה, כי גם זה יוצר שנאה”, קורא איש נטורי קרתא לעבר פעיל ‘דוסים’. “זאת ההתנהגות שגורמת לשנאה, לא סתם כי אתה חרדי”, מטיח בו עובר אורח חרדי, שעמד בצפירה.

בשיחה עם חרדים10, אומרת ציפי ירום מפרויקט ‘דוסים’: “באנו להראות שוב את המאחד ולא את המפלג, ולהסביר שאמנם אנו רואים אחרת את זיכרון הנופלים הי”ד, אך גם מחויבים לכבד את רגשות בני משפחותיהם. יש להצר על העובדה שגם השנה התקשורת החילונית בחרה להתמקד בפילוג ובהסתה, ושלחה צלמים ללכוד דווקא את הקומץ הקיצוני וההזוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות