השר דוד אזולאי במשרד הדתות: “מודע לציפיות ממני ולמשימה”

במשרד לשירותי דת התקיים טקס החלפת השרים השרד דוד אזולאי: "הרמטכ"ל הטוב ביותר צריך חיילים טובים. בלעדיהם אי אפשר להצליח" • סגן השר היוצא אלי בן דהן מקווה שלא יפגעו באנשי הבית היהודי - והזכיר: "שירתתי את כולם" • ומי יהיה בצוות שיקיף את השר?
נחמן גור
כ"ט אייר התשע"ה / 18.05.2015 15:28

במשרד לשירותי דת בגבעת שאול  נערך היום (שני) טקס ההחלפה הרשמית של השר לשירותי דת.

השר דוד אזולאי, שכבר החל בפגישות עבודה ראשוניות במשרד, אמר: “אני ניגש לתפקיד הזה ואני מודע לגודל האחריות, הציפיות, והמשימה הרובצת עלי.

“חשוב לזכור שהמשרד נותן שירותי דת מלפני הלידה ועד אחרי מאה ועשרים – וכי בקצה השני נמצא האזרח הקטן המצפה מאיתנו. אם נשמע אותו ונבין לליבו – נפתור בעיות רבות”.

השר הנכנס ברך את עובדי המשרד ואמר: “הרמטכ”ל הטוב ביותר צריך חיילים טובים. בלעדיהם אי אפשר להצליח. חובה על כל אחד מאיתנו לעשות הכל להנגשת שירותי הדת ולקרב את הדור הצעיר. אני רוצה לברך את היוצאים. בשם ה’ נעשה ונצליח ונזכה לקדש שם שמים”.

 עובדי המשרד לשירותי דת נפרדו מסגן השר היוצא, ח”כ הרב אלי בן דהן, אשר בירך את השר הנכנס והוסיף: “בשנתיים האחרונות עשינו כאן מהלכים שדיברו עליהם שנים ואנחנו ביצענו. מינינו 70 רבנים בהתיישבות העובדת. אסור לנו להמשיך עם חילול השם של מינוי רבנים שאינם גרים במושב”.

בן דהן, שהביע חשש שמא אנשי הבית היהודי יופלו לרעה תחת שר מש”ס, אמר: “שירתתי את כולם. אני מאחל להמשיך להצעיד את המשרד קדימה, שתעשו הרבה קידוש ה’  ותחברו את עם ישראל לתורת ישראל. בכל התייעצות אשמח לסייע. היהדות שייכת לכולנו ובאחריות של כולנו”.

אזולאי

יו”ר ש”ס ושר הכלכלה הנכנס אריה דרעי הגיע גם הוא לברך, יחד עם חברים נוספים מש”ס, ואמר: “בשבילי זה סגירת מעגל, שדוד מהוותיקים, הוא מוכשר ואחראי, יושב על הכסא שראוי לו ואין לי ספק שיעשה דברים גדולים לכבוד עם ישראל.

“היושר, ההגינות והמסירות. אין אדם אחד שפנה לדוד אזולאי והוא לא טיפל בו במסירות. ממשלה הומגנית, חברתית, מחוייבת למורשת ישראל. המשימה הגדולה ביותר היא להנעים ולהציג את הדת היהודית בסבר פנים יפות, ואני בטוח שדוד יעשה את זה ויצליח. אנחנו איתך”.

אזולאי

אלחנן גלט, המנכ”ל היוצא של המשרד לשירותי דת, אמר: “אני רוצה לברך יחד עם החבורה הנפלאה שיושבת כאן. ברכה מיוחדת לעובדי המשרד שהיו חלק מהנגשתו לעם ישראל בכל אתר ואתר. יש צמאון גדול לכל דבר שבקדושה בקרב מדינת ישראל והנוער.

“אני מבקש להודות לאריה דרעי על ההבנה בחשיבות המשרד. דווקא ברגעים של משמר נכנס ומשמר יוצא, אני מבקש להתפלל לשיתוף פעולה בין הגורמים לעשייה משותפת, למחשבה ביחד איך בונים שירותי דת בבניה עתידית לכל מדינת ישראל.

“תודה אישית לרב אלי שהוביל מהלכים יחד עימי, זכיתי לקדש שם שמים בשירותי הדת. נעשה ונצליח”.

בתוך כך כבר בוצעו מינויים ראשונים במשרד – כולם אנשי אריה דרעי: הרל”ש – אבי אמסלם, שיהיה אחראי, בין היתר, על הקשר עם רבני ערים ומועצות דתיות, עו״ד ארז מלול – יועץ חקיקה, דודו עמאר – יועץ לענייני רבנות, עליזה אוזן – מנהלת לשכה. הדובר יהיה מאיר פנחס – מקורבו של נשיא המועצת.

ראש מטה השר יהיה מיכאל מלכיאלי – מקום 11 ברשימת ש”ס.

אזולאי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות