סכסוך ביהדות התורה: הח”כים של ‘דגל’ החרימו את ישיבת הסיעה

משה גפני, אורי מקלב ומזכ"ל דגל התורה יעקב אשר החרימו את ישיבת סיעת 'הדות התורה' השבועית בכנסת • הרקע למלחמה החדשה? תלוי את מי שואלים • דגל: הם ויתרו על חבר הוועדה למינוי דיינים • אגו"י: לא נכון
שרי רוט
כ"ט אייר התשע"ה / 18.05.2015 17:03

שוב חיכוכים ביהדות התורה: חברי הכנסת של סיעת דגל התורה, משה גפני ואורי מקלב, ומזכ”ל דגל התורה יעקב אשר – המשתתף בישיבות הסיעה בכנסת –  החרימו בצהריים (שני) את ישיבת הסיעה השבועית.

הרקע לסכסוך: ח”כ ישראל אייכלר דרש ערב השבעת הממשלה לקבל את ראשות הוועדה לפניות הציבור של הכנסת. יו”ר הוועדה המסדרת, ח”כ זאב אלקין, נענה לדרישה – אך תבע תמורת זאת את תפקיד חבר הוועדה למינוי דיינים שהובטח ליהדות התורה.

בדגל התורה מסרבים לוותר על התפקיד בטענה כי הוא יעבור לידיים חילוניות, ולכן חובה לעמוד על כך  שהתפקיד יישאר בידי המפלגה, גם במחיר ויתור על ראשות הוועדה לפניות הציבור.

ביהדות התורה טוענים כי לא ויתרו על התפקיד, אולם ב’דגל’ מתעקשים כי כך הבהיר להם ח”כ אלקין: או זה או זה.

גם על הצעתו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, כי את מקום החבר בוועדה מטעם יהדות התורה תקבל סיעת לשס (הקרובה לליבו), דחו חברי ‘דגל’ הזועמים.

גורם בכיר באגו”י אומר, כי הבקשה לקבלת ראשות הוועדה לפניות הציבור עבור אייכלר באה בתמורה לוויתור על תפקיד סגן יו”ר הכנסת, וכי אגודת ישראל לא ויתרה על מקומה בוועדה למינוי דיינים. “הסיעה החליטה בהסכמה שאייכלר יהיה חבר הוועדה למינוי דיינים וכך יהיה”.

לדבריהם, “החרמת ישיבת הסיעה מצד דגל אינה קשורה לחבר הוועדה למינוי דיינים, אלא לוויכוח על תפקידים בוועדות הכנסת”.

גורמים ביהדות התורה אומרים עוד: “אם יש כעס בדגל על ליצמן, שלא מוכן לתת לאפשר ליעקב אשר להיות ח”כ (-מסרב להתפטר מתפקידו אם יאושר חוק נורבגי גם על סגני שרים), שלא יוציאו את הכעס על אייכלר…”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות