מלחמת השבת • כץ נגד רון חולדאי: שיפעיל שאטלים בשבת על חשבונו

שר התחבורה ישראל כץ, לא משנה את עמדתו בסוגיית התחבורה הציבורית בשבת, למרות ההתקפות נגדו : "אין כרגע אף בקשה כזו של רשות מקומית"
יוני גרין
כ"ג ניסן התשע"ה / 12.04.2015 20:35

“אם ראש עיריית תל אביב רוצה לארגן שאטלים ולממן תחבורה ציבורית בשבת – יש לו תקציב מאוד גדול להשתמש בו”, כך תקף היום (ראשון) שר התחבורה ישראל כץ את רון חולדאי בראיון למנחם הורביץ בתחנת הרדיו גלי ישראל.

כץ הגיב להצטרפותו של ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, לקריאות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, וטען כי בידי ראש העיר יכולת לספק פתרון אלטרנטיבי.

לדבריו, “מותר לארגן הסעות, אסור אבל לגבות כרטיסים כמו בתחבורה ציבורית. אם ראש עיריית תל אביב רוצה לארגן שאטלים ולממן, הרי יש לו תקציב מאוד גדול, הוא גם יכול לממן הסעות. להסיע ממקום למקום ולהסיע לערים השכנות ולמקומות אחרים”.

בנוסף התייחס כץ לכך שאף רשות מקומית לא פנתה למשרד התחבורה בבקשה לתחבורה ציבורית בשבת. “אין היום, ואני בדקתי, שום בקשה של רשות מקומית להנהגת תחבורה ציבורית בשבת בעיר שלהם, כולל ערים חילוניות מובהקות”.

“רון חולדאי מבקש תוספת מוניות שירות, זו התחכמות כי מוניות השירות יכולות לעבוד בסוף שבוע אבל הן לא האוטובוסים של תחבורה ציבורית שעליהם מדובר”, טען כץ.

כץ הוסיף:  “עיריית הרצליה היתה היחידה, בזמן שגרמן היתה ראש עיר, שהגישה בקשה. עובדה שנבחר ראש עיר חדש, והוא משך את הבקשה הזאת וביטל אותה. כלומר ראשי ערים, כולל תל-אביב רוצים לתת לכל חלקי האוכלוסיה לחיות במשותף, אין להם עניין בהפגנות, בקרבות שבת ובמהומות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות