דרעי: “המצב הכספי קשה” • יבוצע קיצוץ של 20% במטות תנועת ש”ס

אחרי הבחירות: בתנועת ש"ס נכנסו לחובות כספיים • היו"ר אריה דרעי פנה במכתב לפעילים ומבקש לגייס תרומות: "אני אישית לוקח על עצמי את התרומה הראשונה ומתחייב להביא עשרה תורמים" • מנכ"ל התנועה חיים ביטון לראשי המטות: בעקבות הקשיים הוחלט לקצץ 20% מהתקציב • "משאירים לכם את ההחלטה איך ובמה לקצץ" • המכתבים בפנים
ה' ניסן התשע"ה / 25.03.2015 12:17

בעוד התקשורת עוסקת בימים האחרונים בקשייה הפיננסיים של מפלגת ‘יחד’, שלא עברה את אחוז החסימה ולא זכתה בתקציב בחירות, מתברר כי גם לתנועת ש”ס קשיים כלכליים משל עצמה.

 ממכתבים ששיגרו אמש יו”ר ש”ס אריה דרעי ומנכ”ל ש”ס חיים ביטון עולה, כי המפלגה נמצאת במצוקה כספית קשה, וכי היא עומדת לקצץ 20% מתקציבי המטות ברחבי הארץ. בנוסף, אריה דרעי מבקש מהפעילים לגייס תרומות עבור ש”ס.

במכתב ששיגר יו”ר התנועה, ח”כ אריה דרעי,  ל”נציגי פעילי ותומכי התנועה”, הוא כותב:

“ברוב הלל ושבח לבורא יתברך אשר לא מנע את חסדו מאתנו וסייע בידנו במערכת הבחירות להניף ברמה את תנועתו של מרן, תנועת ש”ס, חרף כל הקשיים והמכשלות שהוצבו בדרכנו, זכינו לאחדות מופלאה בין כל העדות והחוגים ולתמיכה נדירה של גדולי הרבנים והמקובלים אשר יצאו מגדרם לתמוך בתנועה הקדושה והבהירו את הדרך הנכונה והסלולה.

מסורה בזאת התודה והברכה מקרב לב לנציגי התנועה ברחבי הארץ ולעשרות אלפי הפעילים והמתנדבים אשר פעלו יומם ולילה במסירות נפש להצלחת המערכה ולהצלת מפעל חייו של מרן”.

מכאן עובר דרעי לתיאור הקשיים:

“והנה כעת, אנו נכונים במשנה מרץ לפעול ולעשות למען עולם התורה והשכבות החלשות, אולם דא עקא, שבעקבות ירידת המנדטים מצבה הכספי של התנועה קשה, ומנגד ההוצאות וההתחייבויות שנטלנו על עצמנו במערכת הבחירות גבוהות מאד, והדבר רובץ כעת כנטל כבד על כתפיה של התנועה.

דרכה של תנועת ש”ס מאז ומעולם לעמוד בהתחייבויותיה, על כן אני פונה בקריאה נרגשת לכל נציגנו ותומכנו היקרים שהתנועה הקדושה יקרה לליבם וחפצים בהצלחתה ושגשוגה, לחץ חושים ולתרום מעט לכיסוי החובות הכבדים.

על פי חוק, המפלגה יכולה לקבל תרומה בסך 2,300 ₪ מאדם פרטי (לא עסק) וסכום זה מתייחס לכל משפחתו הגרים

 עמו בבית. תרומה זו מתאפשרת רק בשנה הנוכחית בה התקיימו הבחירות.

אני אישית לוקח על עצמי את התרומה הראשונה ומתחייב להביא עשרה תורמים נוספים.

אבקש מכם לעזרת ה’ בגיבורים, פתחו ליבכם והרימו את תרומתכם זו למען התנועה הקדושה, והביאו עמכם עוד עשרה אנשים שיתרמו אף הם. בכוחות משותפים נוכל להקל מעט מנטל החובות הרובץ על התנועה הקדושה ולצאת לדרך חדשה שכולה עשיה משגשגת למען עולם התורה הספרדי ורווחתו הכלכלית”.

במקביל, במכתב שיגר מנכ”ל התנועה, חיים ביטון, לנציגים בערים, הוא מודיע להם על… קיצוצים מתוכננים.

“אפתח בתודה ענקית לכל אחד מכם. עשיתם מלאכת קודש אדירה באחת ממערכות הבחירות הקשות שידענו אי-פעם, אם לא הקשה ביותר. מבחינה פוליטת ההצלחה בבחירות היתה גדולה, חרף כל הקשיים הידועים לכם. עם זאת, לירידה במספר המנדטים השלכות כספיות משמעותיות, והגירעון בתקציב הוא גדול ביותר – מה שמחייב את כולנו לשנס מותניים.

לפיכך, ובהמשך למכתבו של יו”ר התנועה הרב אריה דרעי, בו מתבקשים כו נציגינו ופעילינו לסייע בגיוס תרומות ע”מ להקל במעט את נטל החובות הנני פונה אליכם כדלקמן:

לאחר בחינת עומק של המשאבים העומדים לרשותנו, והתחייבויותינו לספקים ולפעילים הוחלט על ביצוע קיצוץ רוחבי של 20% בתקציבי כל המטות ברחבי הארץ.

אנו מודעים לקושי הרב, אולם אני מבטיח לכם שמדובר בקיצוץ המינימאלי האפשרי, ואין לנו כל אפשרות להקטינו.

לאורך השנים הוכיחה תנועת ש”ס כי היא עומדת בכל התחייבויותיה, וב”ה גם הפעם, על אף המצב הקשה נעשה זאת שוב.

אנו משאירים לכם את ההחלטה איך ובמה לקצץ: בין קיצוץ בשכר פעילים, בין בעמידה על המקח מול ספקים ובין באי-תשלום למי שהתחייב לעבוד ולא עשה זאת.

לתשומת לבכם: אין אפשרות חוקית לקצץ בשכרם של יושבי קלפיות (למעט משקיפים).

אבקש את הבנתכם למצב שנוצר, ואת שיתוף הפעולה של כולכם במשימה לא פשוטה זו, בכוחות משותפים נצא ב”ה לדרך חדשה”.

שס, ש"ס

שס, ש"ס

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות