נתניהו סיכם עם יהדות התורה: הכספים לגפני, הבריאות לליצמן

ראש הממשלה נפגש עם ראשי יהדות התורה והודיע: יו"ר דגל התורה ימונה ליו"ר ועדת הכספים ויו"ר אגודת ישראל ימונה לסגן שר הבריאות • המפלגה תקבל תפקיד של סגן שר נוסף - או במשרד השיכון או במשרד החינוך - עבור מאיר פרוש
יוני גרין
ה' ניסן התשע"ה / 25.03.2015 13:46

מעשה מרכבה: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהריים (רביעי) עם ראשי מפלגת יהדות התורה, ח”כ יעעקב ליצמן וח”כ משה גפני והודיע להם כי יו”ר דגל התורה ימונה ליו”ר ועדת הכספים ויו”ר אגודת ישראל ימונה לסגן שר הבריאות במעמד של שר.

הפגישה בין השלושה הוגדרה כהכנה למשא ומתן הרשמי בין ראש הממשלה – שטרם קיבל את המינוי הרשמי מהנשיא – ליהדות התורה. מחר ייפגשו צוותי המשא ומתן.

מאז הבחירות דרשו במפלגת ‘כולנו’ את תפקיד יו”ר ועדת הכספים, בטענה כי כדי שכחלון יצליח בתפקידו כשר האוצר הוא חייב לקבל לידיו גם את ועדת הכספים.

בכולנו עדיין מתעקשים על התפקיד, אולם לאחר הפגישה שקיים אמש ראש הממשלה עם כחלון, נראה כי תושג הסכמה לפיה ח”כ משה גפני ימונה ליו”ר הוועדה, תוך התחייבות לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם שר האוצר.

המפלגה תקבל גם תפקיד של סגן שר נוסף – או במשרד השיכון או במשרד החינוך – עבור מאיר פרוש.

הח”כים החרדים הציגו לנתניהו גם את דרישותיהם הכלכליות: העלאת קצבאות הילדים, הסרת סעיף הסנקציות הפליליות מחוק הגיוס וביטול הקיצוץ בתקציב הישיבות. בשלב זה טרם ידועה עמדת נתניהו בכל הנוגע לדרישות אלה.

בתוך כך, גורמים ביהדות התורה, תקפו באוזני כתב NRG את יו”ר ש”ס אריה דקרעי, על התעקשותו שלא להגדיל את מספר שרי הממשלה.

לדבריהם, הסיבה שדרעי מעוניין לשמר את המצב הקיים – 18 שרים – הוא רק כדי שהוא יכהן כשר יחיד מטעם ש”ס, ובכך “יישמר את שליטתו”.

הגורמים הביעו ביקורת על דרעי ואמרו: “העקשנות שלו תפגע בכולנו, גם בש”ס וגם ביהדות התורה. זה אינו נובע מחשש של דרעי מהוצאה ציבורית מופרזת, אלא מתוך רצון לשמר את השליטה שלו במפלגתו. במידה ואכן כמות השרים המותרת לא תעלה, גם ועדת הכספים לא תהיה בידי יהדות התורה ובמקומה נקבל ועדה בינונית אחרת”.

מוקדם יותר היום מתחה ח”כ איילת שקד ביקורת על התנהלות הליכוד במגעים הקואליציוניים מול הבית היהודי. “כרגע הליכוד לא עומד במילתו, מילתו לציבור הבוחרים שלו ולכל עם ישראל הייתה ש’הבית היהודי’ תהיה השותפה הראשונה שאליה הוא יפנה ואיתה הוא ינהל משא ומתן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות