חדו”ש ליועץ המשפטי: חובה לחשוף ה’דיל’ של נתניהו והחרדים

עמותת חדו"ש פנתה היום ליועמ"ש לממשלה וליועמ"ש לכנסת בדרישה לחייב את נתניהו והחרדים לחשוף האם אכן יש דיל בין הצדדים בכתב או בעל פה: "ברור שנדונים שינויי חקיקה ומדיניות מרחיקי לכת הנתבעים על ידי המפלגות החרדיות"
שמעון ליברטי
י' כסלו התשע"ה / 02.12.2014 15:11

ביג-דיל: הפירסומים אודות דיל בין נתניהו לחרדים, ממשיכים להסעיר רוחות, והיום פנתה עמותת חדו”ש ליועמ”ש לממשלה יהודה ויינשטיין וליועמ”ש לכנסת אייל ינון, בדרישה לחייב את הצדדים, לחשוף את הדיל, במידה ואכן ישנו.

במכתב ששלח מנכ”ל חדו”ש עו”ד אורי רגב הוא כותב: “חובה לחשוף בזמן אמת לאור השמש הסכמים בעלי חשיבות כה רבה לעתיד השלטון והמדינה, בין אם נעשו בכתב או בעל פה. זאת, כדי לאפשר לציבור ולנבחריו לכלכל את צעדיהם ולשקול את יחסם לנציגיו”.

“בימים האחרונים, נחשף הציבור למעט מזער מן המשא ומתן הפוליטי המתקיים מאחורי הקלעים במגמה לקצר את ימיה של הקואליציה הממשלתית  ולהקדים את הבחירות לכנסת”. הוא מציין ש”על פי הפרסומים הרבים ברור שנדונים שינויי חקיקה ומדיניות מרחיקי לכת הנתבעים על ידי המפלגות החרדיות”.

רגב מצטט גם פרסומים בתקשורת החרדית, על סיכומים כאלו ואחרים בין נתניהו לחרדים, וממשיך: “חוק הממשלה, תשס״א-2001, קובע כי ״נעשה הסכם בכתב בקשר לכינונה של ממשלה או בקשר להבעת אי אמון בה או בקשר להצבעה על חוק התקציב… ימסרו הצדדים את נוסחו המלא למזכיר הכנסת, בתוך שלושה ימים מיום החתימה״. רגב קורא לויינשטיין וינון להורות למפלגות לפרסם כל הסכם על הליכה לבחירות בתמורה לשינויי חקיקה ותקציב. לדבריו, “הגיעה העת להבהיר לנבחרי הציבור שחובת הגילוי המוטלת עליהם מחייבת חשיפה בזמן אמת של הסכמים בעלי חשיבות כה רבה לעתיד השלטון והמדינה, גם אם לא נעשו בכתב, וקל וחומר – אם נעשו בכתב”.

רגב מצטט גם את נשיא בית המשפט העליון מאיר שמגר:  “אין אפשרות לקיים את אמון הציבור על יסוד הנסתר ממנו”. וכן את הנשיא אהרן ברק שכתב: “חובת הגילוי נגזרת מהצורך של האזרח בכלל ושל חבר הכנסת בפרט לקבל מידע חיוני להכרעותיו הפוליטיות. לחובת הגילוי היבט נוסף. הידיעה של הצדדים להסכם, כי ההסכם ייחשף ויהא לביקורת הכלל, משפיעה על עצם תוכנו של ההסכם. בצדק צויין, כי אור השמש הוא המטהר הטוב ביותר,ואור המנורה הוא השוטר היעיל ביותר”.

היום בצהרים במסיבת עיתונאים שקיים, הכחיש יו”ר ש”ס אריה דרעי, שוב את קיומו של דיל: “היו שני דילים, מימין ומשמאל. אתמול עד הערב עדיין גורמים מסוימים ניסו לשכנע אותי להקמת ממשלה חלופית. הדיל היחיד שנעשה הוא קיום בחירות, כל הדיבורים על דיל אחר – שקר. אנחנו אמרנו כל הזמן שנשב בממשלה חלופית רק אחרי הבחירות אני מבקש אחת ולתמיד להוריד את העניין מסדר היום, ולהבהיר שהדיל היחידי מבחינתי יהיה עם מי שיסכים לשני תנאי הברזל שלי למען כלל ישראל.

גם יתר הח”כים החרדים טרחו בימים האחרונים, להכחיש שוב ושוב כי ישנו דיל כלשהו עם נתניהו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות