פרשת הבד”צ • ח”כ: “כששרה נתניהו ארגנה שבת התעקשו על ההכשר”

חשיפת חרדים10 • ח"כ מש"ס מזועזע: "כששרה נתניהו ארגנה שבת גיבוש עשו בש"ס מאמצים שיהיה הכשר 'בית יוסף. אני לא מאמין שהפעם, באירוע רשמי שש"ס מארגנת - ההכשר יהיה שונה. זה דבר שהיה מאוד חשוב למרן"
ו' חשון התשע"ה / 30.10.2014 14:43

חשיפת חרדים10 כי ‘שבת האחדות וגיבוש’ במלון כנען בצפת, בה ישתתפו ח”כי ש”ס ונציגי המפלגה במועצות המקומיות, אינה תחת כשרות בד”צ ‘בית יוסף’ שהוקם על ידי הגר”ע יוסף זצ”ל – עוררה תגובות רבות בתנועה.

תחילה היו מי שניסו לטעון כי אין בית מלון בארץ בו הכשרות מוענקת על ידי בד”צ ‘בית יוסף’. אלא שהטענות שנשמעו מפי מי שהתלוננו על החלטה, לא היו על הכשרות הרשמית של בית המלון, כי אם על כך שמשגיח המלון מודה כי בשבת “של ש”ס הכול גלאט, והמוצרים יהיו מכל הבד”צים. לנדא, עטרה, מחפוד, העדה חרדית בבשרים. הכול מהדרין” –  של כלל הבד”צים, ולאו דווקא של בד”צ ‘בית יוסף’.

בהמשך היו מי שטענו: “גם רבי משה יוסף עשה ‘שבת בר מצווה’ לבנו במלון – ולא השתמש בבית יוסף”. מבדיקת חרדים10 עולה כי הטיעון שקרי. כל המוצרים בהם השתמשו בבית מלון ‘רמדה’ בנתניה עבור השמחה המשפחתית שנערכה שם בשבוע שעבר, היו של השגחת בד”צ ‘בית יוסף’.

לעומתם, ח”כ מש”ס, שמתכוון להשתתף בשבת האחדות – ואשר אינו מעורב במחלוקת הפנים מפלגתית, הביע בשיחה עם חרדים10 זעזוע אמיתי למשמע-מקרא הדברים. “אני בטוח שלא שמו לב לכך, ושכעת יתקנו ויביאו מהר משגיח של בד”צ בית יוסף. זה דבר שהיה מאד חשוב למרן”.

בהמשך אף הזכיר לי איך היה חשוב הדבר לרב עובדיה יוסף זצ”ל, כאשר ארגנה אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, שבת גיבוש לחברי הקואליציה.

ואז נזכרתי.

היה זה כשלוש שנים לאחור. הימים ימי שבת אלי ישי על כס היו”ר, תחת הנהגתו של הגר”ע יוסף את תנועת ש”ס וימי שבת המפלגות החרדיות – ש”ס ויהדות התורה – בקואליציית נתניהו.

באחד הימים ציפתה לחברי הכנסת שבקואליציה הפתעה בתיבת המייל שלהם: הודעה על שבת גיבוש, שנשאה את הלוגו של משרד ראש הממשלה.

“ירושלים, כ”ט אדר ב’ תשע”א, 4 באפריל 2011… צפון וימין אתה בראתם תבור וחרמון בשמך ירננו”, נפתחה הודעת המייל, שנשאה את שמו של כל ח”כ, סגן שר ושר.

“שלום רב. ראש הממשלה ורעייתו, בנימין ושרה נתניהו, מתכבדים להזמינכם לסוף שבוע בעיר צפת לכל חברי הקואליציה ובני/ובנות זוגם.

“ראש הממשלה ורעייתו החליטו לקיים את השבת במטרה לחזק ולגבש את חברי הקואליציה על ידי מפגש בלתי אמצעי באווירה שקטה ונינוחה וכדי להביע את תמיכת כל חברי הקואליציה בחיזוק הצפון ובהמשך פיתוחו ושגשוגו של האזור כולו והעיר צפת בפרט.

“השבת תתקיים ב- 10-11/6/2011 ח’-ט’ בסיון תשע”א במלון ‘רימונים’ בצפת.

תוכנית האירוח תחל ביום שישי בצהרים ותסתיים במוצאי שבת. התכנית תכלול קבלת פנים, ארוחות שבת, סיורים רגליים ותוכנית אומנותית. תוכנית מפורטת תישלח אליכם בהקדם.

חברי הקואליציה ישאו בעלויות האירוח של השבת.

האירוח הינו על בסיס פנסיון מלא.

אנא אשרו השתתפות בהקדם האפשרי במייל חוזר”.

פרח לרנר, יועצת ראש הממשלה, הייתה זו שארגנה את השבת, ובהיותה שומרת מצוות דאגה לכל הפרטים הנדרשים, כדי להתאים את השבת גם לשהות של חברי כנסת חרדיים.

היו”ר דאז, אלי ישי, הלך לשאול את פי הגר”ע – וקיבל את אישורו להשתתפות. ח”כ לשעבר אריאל אטיאס, מספר 2 דאז ובכיר בתנועה, פנה אל פרח ודאג שההכשר יהיה של בד”צ ‘בית יוסף’.

אבל אז התעוררה בעיה: ההכשר לא היה מקובל על חברי הכנסת של יהדות התורה. למזלם של הח”כים מש”ס – ושל אנשי לשכת ראש הממשלה – החרדים החליטו להבריז, איש-איש מסיבותיו שלו, כך שלא היה צורך להזדקק לשירותי מגשיות בכשרות בד”צ העדה חרדית או שארית ישראל.

“כאלו מאמצים עשו אז בש”ס כדי שיהיה הכשר ‘בית יוסף'”, אמר הח”כ. “אני לא מאמין שהפעם, באירוע רשמי שש”ס מארגנת אותו – ההכשר יהיה שונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה וחרפה לדרעי!! אח
    30/10/2014 23:43
    רפי
  1. לא מבין אותו..