ההתקפלות של מנסור עבאס: האם ישראל מבצעת פשעי מלחמה בעזה?

יו"ר רע"מ מנסור עבאס נשאל בריאיון האם ישראל מבצעת פשעי מלחמה ברצועה - ותשובתו עוררה זעם במפלגתו ובתנועה האסלאמית • אחר כך הגיעה ההבהרה לדבריו • הפרשן עמית סגל: "ההודעה הזו מחדדת את זה שרע"מ מפלגתו אינה פרטנר"
אריה ריבקינד
ט"ו אייר התשפ"ד / 23.05.2024 11:03

עליהם נשענה פה קואליציה: יו”ר מפלגת רע”מ, ח”כ מנסור עבאס, פרסם היום (חמישי) הבהרה לדברים שאמר בריאיון אמש ליעקב אייכלר בתוכנית ‘כאן הלילה’ ברשת ב.

לזכות גם בספר תורה מהודר וגם 120,000 ש”ח? הפעם זה אפשרי

בריאיון עבאס נשאל האם צה”ל עשה פשעי מלחמה בעזה – והשיב: “לגבי ישראל, אין לי דעה אם היא ביצעה פשעים. מדינות ערב רוצות פתרון באמצעות פיוס בין העמים. לגבי חמאס, אין מקום למי שאינו רואה את הפיוס כחלק מהפתרון. מי שביצע פשעים צריך לשלם את המחיר, חמאס ביצעו פשעים”.

בעקבות הריאיון יצאה הודעת הבהרה מטעם מפלגתו של עבאס בה נכתב:

“מהיום הראשון קראנו להפסקה מיידית של המלחמה, ולהגעה לפתרון של שלום שיביא להקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצד מדינת ישראל, והזהרנו שהמלחמות לא יכולות להביא לפתרון כלשהו. הריגת חפים מפשע בכל מקום בעולם ומכל דת נחשב פשע שאין עליו כפרה.

“מה שקורה ברצועת עזה, ובכלל זה הרעבה של ילדים ונשים, וקטיעת הסיוע ההומניטרי עבורם, בנוסף להפצצת בתי חולים ומסגדים, הינו בבחינת פשעי מלחמה שיש להעניש בגינם בהתאם לחוק הבינלאומי, וכן הם פשעים נגד האנושות אשר דת האמת אשר מעודדת לגישה אנושית ולרחמים.

״זו עמדת התנועה האיסלאמית ורע”מ, וכל דבר אחר אינו מייצג את הגופים והמוסדות הרשמיים שלנו”.

לאחר ההודעה, ח”כ עבאס עצמו הבהיר ואמר: “אין מלחמות שלא נעשים בהן פשעים נגד אזרחים וחפים מפשע. זה קרה במשך 7 חודשים ברצועת עזה, וזה קרה ביישובי העוטף ב-7 באוקטובר”.

הפרשן הפוליטי עמית סגל הגיב: “יש ויכוח ארוך שנים בשאלה אם מנסור עבאס כן בדבריו על שיתוף פעולה אם לאו. כמו שכתבתי כאן בעבר אני מאלה שחושבים שכן.

“אבל ההודעה הזו מחדדת את זה שרע”מ מפלגתו אינה פרטנר. ח”כית אחת הכחישה את זוועות 7.10, בכירים אחרים היו שותפים במיזמים אדירים עם  עמותות חמאס, דבר מכל מה שאומרים שאר הבכירים אינו מעיד על התנערות מטרור ככלי לגיטימי אל מול המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות