מנוקב בקליעים: אלי אמסלם הי”ד נפל עם ה’דבר מלכות’

סמ"ר אלי אמסלם הי"ד שנפל בעזה היה תמיד צמוד ל'דבר מלכות': "למד בלי הפסקה"  • מני לנדמן, המ״מ בהכשרה: "הוא ביקש אישור שיוכל להשאיר אותו תמיד בכיס" • מנכ"ל 'נצח יהודה: "רואים את כניסות הכדורים בחוברת שהייתה בווסט ומתחלחלים" • הרב מענדל מיימון, שליח חב"ד לדוברי צרפתית ברעננה, שקירב את אלי הי"ד: "היה בחור חסידי, מקושר מאוד לרבי מליובאוויטש. טס כמה פעמים אל הציון, למד הרבה חסידות" 
יוני גרין
ט"ו אייר התשפ"ד / 23.05.2024 01:50

סמ”ר אלי אמסלם הי”ד, בן 21 מרעננה, לוחם גדוד נצח יהודה נפל, יחד עם סרן ישראל יודקין הי”ד, מירי צלף ברצועת עזה.

להיות במקום הראשון: זו הסיבה שכדאי לבעל עסק לקבוע פגישה

שניהם היו חסידי חב”ד. ישראל הי”ד גדל במשפחה חב”דית ותיקה בכפר חב”ד. אלי הי”ד עלה עם הוריו – ז’אק-יצחק ואלכסנדרה, אח ואחות – מצרפת בשנת 2015, והמשפחה התקרבה לשליח חב”ד לדוברי צרפתית ברעננה, הרב מענדל מימון.

“אלי”, סיפר הרב מענדל מיימון לאתר חב”ד-COL, “היה איתי כמה פעמים אצל הרבי. בפעם האחרונה היינו אצל הרבי יחד ביום ההילולא ג’ תמוז, לפני כשנתיים. לפני המלחמה אלי נסע לבדו לרבי. הוא היה בשבת ב’אוהל’ של הרבי, יחד עם אחי”.

אלי הי”ד היה מבאי בית חב”ד הקבועים. קשר קרוב היה לו עם הרב מיימון.

באופן תדיר נטל עמו חוברת ‘דבר מלכות’ – חוברת המרכזת את השיעורים היומיים לכל השבוע, ובהם חומש, תהילים, רמב”ם, תניא ומאמרי חסידות – מתוכה  למד בכל זמן פנוי. חוברות ‘דבר מלכות היו צמודות אליו גם כשלחם בעזה.

“הוא היה בחור חסידי, מקושר מאוד לרבי”, מעיד עליו השליח. “למד הרבה חסידות, חזר בתשובה אצלנו. הבשורה קשה מאוד. אמרו פרק משניות לזכרו של אליהו בן זאב יצחק”.

הוא דאג גם לחיילים אחרים ששירתו איתו והניח איתם תפילין.

בסרטון וידאו שצולם לפני זמן לא רב, נראה אמסלם, עם ‘דבר מלכות’ בידו, רוקד עם שליח חב”ד בניו ג’רזי, הרב לוי אזימוב, שהגיע לביקור ליד הרצועה.

לדברי מכריו, אלי  החליט כי אחרי שיסיים את שירותו הצבאי יעבור ללמוד בישיבת חב”ד  במגדל העמק.

יוסי לוי, מנכ”ל ‘נצח יהודה’ פרסם תמונה של חוברת ‘דבר מלכות’, מתורגמת לצרפתית, מנוקבת בקליעי רובה – וכתב: ‏”רואים את כניסות הכדורים בתוך הספר שהיה לאלי אמסלם הי”ד בווסט ומתחלחלים. קדוש בחייו ובמותו. הספר בהחלט יגן עליו ויעלה את נשמתו גבוה מאד”.

בהמשך כתב מנכ”ל ‘נצח יהודה’ בחשבון הטוויטר שלו: “רוצים לדעת מי היה אלי? שימו לב מה יש לו בכיס בטקס הכומתה. אלי למד בלי הפסקה, בכל זמן שיכל בין לחימה לאימון.

“מני לנדמן, המ״מ של אלי בהכשרה, שלח לי את ההודעה ששלח לחיילי נצח יהודה, חובה לקרוא”. 

וכך כתב לנדמן:

“אחים שלי. הגדוד קיבל היום מכה קשה וגם אנחנו, כל אחד במקום בו הוא נמצא. חשוב לי לכתוב לכם כמה מילים. אני יודע שקשה, העצב והכאב הם גדולים. בימים הקרובים ובכלל, נצטרך להיות אחד בשביל השני, לתמוך, כי רק ביחד נצליח.

לכולנו פה יש חוויות עם אלי ז״ל וננצור את הרגעים האלו. 

צילום: מתוך הטוויטר של יוסי לוי

אלי היה לוחם מצוין עם לב ענק, תמיד עזר וניסה להשתפר. בזמן שכל אחד מאיתנו חשב על עצמו, אלי תמיד ראה את כלל ישראל ואת רצון ה׳. אני בטוח שאלי היה רוצה שנמשיך להילחם למען המדינה והערכים שלנו, ונמשיך ונעשה זאת לזכרו. נישאר חזקים ולא ניתן לנצח אותנו, אנחנו עם הנצח.

סיפור אחד שמבחינתי מאפיין את אלי: לא יודע אם כולם שמו לב, אבל בכל לילה אחרי שהייתם הולכים לישון, הייתי עובר בחדרים. תמיד תמיד, חייל אחד היה ער כשהייתי נכנס – אלי.

לפני שהתרגלתי לתופעה הייתי שואל אותו למה הוא לא נרדם, והוא היה עונה לי כי הוא חושב.

על מה אתה חושב? הייתי שואל אותו, והוא היה עונה לי ‘על משיח’. כי כזה הוא היה, עם ה’דבר מלכות’ תמיד בכיס (בראיון פתיחה איתי הוא ביקש אישור שיוכל להשאיר אותו תמיד בכיס). לגאולה שלמה! תאמינו במשיח כמו שאלי האמין. נצח יהודה לא ישקר!”

הלוויה תתקיים היום בשעה 12 בצהרים, בבית העלמין הצבאי ברעננה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות