ישעיהו ווין רומז ב’הפלס’: מתכננים להריץ מפלגה לכנסת

סגן עורך עיתון הפלס, ישעיהו ויין, רומז היום בטורו כי בכוונת אנשי ה'פלג הירושלמי' להריץ רשימה נפרדת לכנסת • הוא משחזר את כנס יסוד דגל התורה על ידי הגרא"מ שך ומשווה אותו להפגנת הפלג בשבוע שעבר
יוני גרין
ב' חשון התשע"ה / 26.10.2014 14:04

מתכוננים לבחירות? אנשי ה’פלג הירושלמי’ אמנם הכניסו רק נציג אחד בירושלים, אבל כבר מתחילים לרמוז על הרצת מפלגה נפרדת מדגל התורה, גם בבחירות לכנסת.

במאמר שפרסם הבוקר ישעיהו ויין, סגן עורך עיתון ה’פלס’, הוא יותר מרומז על החובה להקים רשימה נפרדת, כשהוא משחזר את מה שהתרחש לפני 26 שנה, בכ”ח תשרי תשמ”ט, אז התקיים כנס היסוד לתנועת דגל התורה, על ידי הגרא”מ שך זצ”ל.

“רבנו הגדול מרן ראש הישיבה הגרא”מ שך זיע”א”, כותב ווין. “מבקש לייסד תנועה חדשה, שמטרתה ברורה ובהירה: כפיפות מוחלטת לתורה הקדושה ולדעת תורה ללא שום פניות וסטיות מן הדרך הצרופה שקיבלנו מרבותינו גדולי הדורות זצוק”ל. קנקן חדש מלא ישן.

“במהלך כל הכינוס ההיסטורי, שהדהד למשך שנים רבות, וכן בכנסים הרבים שבאו לאחר מכן בעקבותיו של אותו מעמד נורא הוד, כמעט בכל עיר או מושב ברחבי ארץ הקודש שבו כל הדוברים להצהיר ולהבהיר, כי ציבור בני התורה זכאי להביע את דעת התורה כפי שקיבל מרבותיו, ואין לאיש שבעולם כל זכות למנוע זאת ממנו בשום צורה ואופן, גם כאשר הדבר איננו מוצא חן בעיני עסקנים כאלו ואחרים.

“עד לאותה תקופה, יש להדגיש, חשו ציבור בני התורה, כי הוא כפוף לפטרונות פוליטית אחרת. זכותו הבסיסית לנהל את חיי הציבור על פי השקפת עולמו ודרכו, נמנעה ממנו; לא התאפשר לו להביע במערכות הציבור את דעת רבותיו. רבנו הגדול זיע”א כאב רחימאי עשה סוף לתופעה הכואבת, ובמאמץ עילאי הצליח לרומם ולהאדיר קרנה של תורה ושל עמליה בטהרה. עולם התורה פרח ושגשג ואף הגיע בחסדי שמים לריבוי גדול ממדים שטרם נראה כמותו מזה שנים רבות.

“למעשה, מי שעוקב אחר מכתביו הרבים של רבינו הגדול מרן הגרא”מ שך זיע”א מוצא, כי פעמים רבות טרח מרן זיע”א לשוב ולהבהיר, כי ‘אין לשום גוף זכויות חזקה על התארגנות הציבור'”, כותב וויו.

במאמרו הוא מבצע ההשוואה בין הכינוס ההוא בבנייני האומה, להפגנת המחאה שארגנו אנשי הפלג הירושלמי ו’המחבלים’, בשבוע שעבר בבני ברק. כשלדבריו, השתתפו באירוע “2 רבבות בני תורה”. למרות שבפועל מספר המשתתפים היה רחוק מכך בהרבה.

מטרת ההפגנה לדבריו היא, “זעקה ומחאה על עלבונה של תורה ועל רדיפה בלתי פוסקת נגד אברכים, תלמידים בישיבות, בסמינרים וביתר מוסדות החינוך, ובעצם כנגד כל מי שלדעת גורמים פוליטיים מסוימים מסרב לוותר על כפיפותו לרבותיו אדירי התורה”. 

ווין מסיים את טורו, “אנו תפילה ותקווה, כי מסר ברור של עצרת זו יחלחל לתודעתם והבנתם של כל הנוגעים בדבר, וכי השקט והשלווה ישובו להיכלי התורה, כפי שזכה עולם התורה – בסופו של דבר – בעקבות המעמד ההוא בשנת תשמ”ט וההתפתחויות שבעקבותיו, שהביאו למסקנה הבלתי-נמנעת  כי אי אפשר להתעלם ממציאות קיומו של ציבור גדול וחשוב”.

מה שלא נכתב במאמר, הוא כיצד יצלחו אנשי הפלג לגייס את סך הקולות הנדרש בכדי לעבור את אחוז החסימה – העומד היום על 4 מנדטים, והאם יהיו מוכנים לשרוף כמה אלפי קולות ובלבד שלא לתמוך בדגל.

ווין גם ציטט במאמר את אמירתו המפורסמת של יו”ר דגל התורה הראשון הרב אברהם רביץ ז”ל: “אנו קיימים יען אנחנו קיימים”. אך שכח אמירה אחרת שנאמרה באותו הכינוס: “כי אצלנו, בדגל, לא יהיו כיתות ולא סיעות”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חבל הם יכולים להיתאחד עם הבית היהודי!!!
    26/10/2014 15:42
    יעקבי
  1. כמו בבחירות לרבנות

  2. מה שנקרא איכס!
    26/10/2014 20:17
    א
  3. מה שנקרא איכס!

  4. הרב שך גם אמר לבחור בשטרן??????????
    26/10/2014 20:35
    חיים
  5. אתה מזכיר לי את יאיר לפיד, הציבור לא עד כדי כך מפגר