בחירת ריצוף לבית ולמקלט – איך לעשות את זה נכון?

אם אתם בשלב של בחירת ריצוף חדש לבית או למקלט - הגעתם למקום הנכון • בכדי לבצע את הבחירה הנכונה חשוב להכיר את כל האפשרויות העומדות לרשותכם
תוכן שיווקי
י"ח חשון התשפ"ד / 02.11.2023 13:07

בחירה של ריצוף חדש לבית ולמקלט הבניין שלכם משתלב בין  שמירה על הקונספט העיצובי הקיים, לרצון שלכם להוסיף טוויסט של יצירתיות בכל חלל.

יחד עם זאת, אסור לשכוח את האספקטים הפונקציונליים ולכן חשוב להכיר את האפשרויות העומדות לרשותכם בכדי לבצע את הבחירה הנכונה. אז אם אתם בשלב של בחירת הריצוף – הגעתם לכתבה הנכונה.

הכירו את האפשרויות שקיימות בשוק

בשוק הישראלי ישנם מגוון של סוגי ריצוף ולכן חשוב שתכירו כמה שיותר לפני שאתם מבצעים כל החלטה. ישנם אריחים אשר מתבססים על עץ טבעי, פרקטים אשר מתבססים על פולימריים מתקדמים, אבנים טבעיות וקרמיקה.

בשנים האחרונות הטרנדיות של כל סוגי הפרקטים במגמת עלייה ולכן ניתן לראות יותר ויותר בתים אשר בוחרים לשלב אותם בשיפוץ הדירה שלהם.

ומה לגבי ריצוף המקלט?

מדינת ישראל רגילה לסבבים חוזרים ונשנים של מבצעים צבאיים ומלחמות, לצערנו הרב. בבניינים ישנים שבהם אין ממ”דים בדירות, ישנו ברוב המקרים מקלט משותף. את המקלט הזה חשוב להשמיש לשעת חירום: לוודא שדלתו והחלונות שלו תקינים ונפתחים ונסגרים עד הסוף כמו שצריך, שתאורת החירום עובדת באופן תקין, שמערכת האינסטלציה תקינה וגם שהריצוף בו בטיחותי ותקין.

במידה ולא כך הדבר, בחירה של ריצוף חדש למקלט צריכה להתייחס לבטיחות וגם למחיר, שכן זהו לא מרחב ששוהים בו זמן רב ולכן חבל להשקיע ולשלם 250 ₪ למ”ר בעבור ריצוף רגיל, ואולי כדאי לשקול במסגרת שיפוץ מקלט לבחור דווקא בפרקט – שמחירו לרוב לא עולה על 120 שקליםלמ”ר. כך תוכלו ליהנות ממרחב מוגן בטיחותי ונעים, וזאת מבלי להיגרר להוצאה גדולה.

העדיפו ריצוף שמשתלב עם הקווים העיצוביים הדומיננטיים

כלל אצבע ותיק גורס שכאשר אתם מתכוונים להחליף את הריצוף של הבית, אתם חייבים להביט בקווים העיצוביים אשר קיימים כבר. לכן, שימו לב מהם האלמנטים הדומיננטיים בדירה, איזו פלטת צבעים שולטת, מאילו חומרים הרהיטים שלכם מורכבים ועוד. ככל שתענו על יותר שאלות, אתם תצליחו לבחור באופן קל יותר את הריצוף הבא שלכם וליצור מראה אחיד ומוקפד.

שימו לב לפונקציונליות של כל ריצוף

אין ספק שלחומרים טבעיים יש לוק ייחודי אבל בכל הנוגע לפונקציונליות, פרקטים פולימריים מנצחים בגדול. מדובר בפרקטים אשר יכולים לעמוד בחום וברטיבות ולכן ניתנים להצבה בשורה של חללים שונים ברחבי הבית. גם העובדה שקל לנקות אותם וניתן לעשות זאת באופן תכוף, מעניק להם נקודות קרדיט בזמן הבחירה.

לכן, העדיפו את הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים ואת הפולימריים האיכותיים אך אל תהססו להתייעץ עם המוכר, חברת השיפוצים או מעצב הפנים שממונה על העניין.

בחרו חברה שאתם סומכים עליה לטובת ההתקנה

מכיוון שאת מרבית האריחים אתם לא תתקינו לבד, חשוב לבחור בחברת שיפוצים שאתם סומכים עליה ואשר יש לה את הידע הנדרש בתחום. חברת שיפוצים ומרוצים הינה אחת החברות המובילות בתחום והיא מתמחה בהנחה נכונה של אריחים רבים. יחד עם זאת, לא לכל החברות יש את הידע והטכניקה הנכונה לביצוע עבודה שכזו ולכן יותר ממומלץ לבדוק את העניין לפני שאתם בוחרים את החברה שתבצע את ההתקנה.

ואל תשכחו את התקציב

בעולם אוטופי לא היינו נוגעים בעניין זה אך מכיוון שיש לכם תקציב שאתם צריכים לעמוד בו, שווה לבדוק היכן תקבלו את התמורה המלאה לכסף שלכם. עשו סקר שוק בין כמה חברות אשר מתמחות בריצוף, בדקו את העניין האחריות, בררו כמה כל ריצוף יחזיק מעמד וכך תוכלו לקבל החלטה שהיא גם חכמה וגם נכונה בעבורכם.

אחרי הכל, מדובר בהוצאה שתשדרג לכם את הבית ולכן חשוב לעשות אותה עם כמה שיותר פרטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות