כל השיטות המתקדמות לאיטום הגג בגרסת 2023

כתמי רטיבות על התקרה? הגג דולף? כנראה שהאיטום שלכם מהגרסה הישנה • אם הגג שלכם זקוק לאיטום התייעצו עם קבלן האיטום והכירו את המודלים המתקדמים ביותר לאיטום הגג בשנת 2023
תוכן שיווקי
ט"ו חשון התשפ"ד / 30.10.2023 12:45

הפיתוח המתקדם של חומרים וטכנולוגיות לא נותר בענף ההייטק בלבד, וגם תעשיית הבניה ותחום האיטום זוכים להנות משיטות עבודה מתקדמות אשר מספקות מגוון פתרונות, בדגש על אפשרויות איטום בחומרים מעולים, עמידות גבוהה במיוחד והתאמה מיטבית לכל סוגי הקונסטרוקציות.

מי שעוד זוכר את שיטות האיטום הישנות, עשוי לזכור גם את ריח הזפת החמה והשחורה שהייתה משמשת לאיטום גגות בעבר, כמו גם את שכבות הסיד הלבן בו נהגו לצבוע את הגג לאחר הזיפות, להרחקת קרני השמש היוקדות.

גם חומרי האיטום שהגיעו לאחר המודעות לנזקים האקולוגיים והסביבתיים שיצר השימוש בזפת חמה, כללו מגבלות וחסרונות, בניהן: יעילות מוגבלת למים עומדים ולתנאי מזג אוויר קשים, כיסי אוויר שנוצרו בין החומר למשטח וגרמו להצטברות של מים עומדים, נקודות תורפה ביישום האיטום תחת דודי שמש וקולטים המוצבים על הגג, ליקויי איטום באזורים בהם קיימים שיפועים ועוד.

ההיכרות בחשיבות של איטום הגג לצורך הגנה על המבנה ועמידותו, וכן על תברואה ותנאי מחיה נאותים של המתגוררים במבנה, הולידה השקעה בפיתוח של שיטות איטום מתקדמות ופתרונות לאתגרים, שחשוב במיוחד להכיר.

יציקת בטקל

יציקת בטקל אינה חומר איטום כי אם פתרון איטום המעניק בסיס איכותי לחומרי איטום מתקדמים, ותומך במערך האיטום באמצעות יצירת שיפועים לסילוק ולניקוז טבעי של מים מן הגג.

גגות רבים סובלים מכשלי וליקויי איטום בשל בלאי של שכבת האיטום, פגיעות בקונסטרוקציה שנוצרו כתוצאה מהתקנות של מערכות שונות על הגג, נפילת חפץ כבד ומפגעים אחרים, וכן מגגות שטוחים שנבנו תחת תקנים ישנים ואינם כוללים פתרונות ניקוז וסילוק מים עומדים.

שדרוג המבנה והאיטום באמצעות יציקת בטקל מתבצע תוך חיבור בין תערובת צמנטית של חומרים הכוללת מלט, חול וחומרי הקצפה, לבין טכניקת יישום מתקדמת בדחיסה ולחץ, היוצרת מריחה אחידה, פילוס ואיטום, ואפשרות לתכנון וליישום של שיפועים נדרשים ברמת דיוק גבוהה במיוחד.

יציקת בטקל אינה מחליפה את הצורך ביישום שכבת איטום נוספת, אולם משמשת בסיס מעולה, קל משקל ומתאים ליישום ולהיצמדות של יריעות איטום איכותיות מסוגים שונים.

לצד היתרונות של יציקת בטקל בתחום האיטום, מדובר גם בחומר המספק בידוד תרמי ובידוד אקוסטי ברמה גבוהה במיוחד.

עצרי מים

איטום איכותי מתבסס על שילוב בין מגוון פתרונות ושכבות, אשר נועדים לגבות זה את זה ולמנוע את חדירת המים לקונסטרוקציה בשלבים שונים. מלבד יישום של שכבת איטום איכותית על הגג, פיתוחים של חומרים ואלמנטים מסייעים ללכוד חדירה של מים במקרה של ליקויי איטום, באמצעות החדרה של עצרי מים. עצרי המים הם אלמנטים המוחדרים לתשתיות הגג, עשויים מחומרים כימיים ייחודיים, הגורמים להם להתנפחות במקרה של חדירת מים, כאשר הנפח נוצר כתוצאה מלכידת המים ומניעת החדירה שלהם למבנה.

ניתן ליישם עצרי מים גם בנקודות תורפה חיצוניות, בחיבורים בין גג המבנה לקירות ולמערכות ניקוז, ובכך להגביר את יעילות האיטום ולמנוע ליקויי איטום.

איטום קריסטלי

איטום קריסטלי הוא איטום המיועד למשטחי בטון, ובא לתת מענה למאפיינים הייחודיים של הבטון, שהוא חומר מוביל בענף הבניה בישראל.

בטון הוא חומר חזק וקשיח מחד גיסא, אולם נוטה לסדקים ולחריצים אשר נוטים לצבור לחות ורטיבות אשר מחלישה את התשתית מאידך גיסא.

איטום קריסטלי הוא פיתוח חדשני ומתקדם, המיושם בטכניקות איטום שונות היוצרות חדירה של החומר לעומק הבטון לצד שכבת איטום חיצונית, ובאמצעות תהליך כימי ייחודי משחרר גבישי קריסטל קשיחים ועמידים המחזקים את תשתיות הבטון, מונעים חדירה של מולקולות מים ומגנים מפני רטיבות, לחות והיווצרות עובש, אך מאפשרים מעבר של מולקולות אוויר ומשפרים את איכות הבידוד של הגג.

גם בין חומרי האיטום המוכרים יותר ניתן למצוא חידושים ושיפורים טכנולוגיים, דוגמת חיבור בין חומרי איטום פולימריים לחומרים אחרים להגברת היעילות, ייצור של יריעות ביטומניות עבות וחזקות יותר ובשילוב שכבות הגנה מפני קרינת UV, פיתוח שיטות הלחמה יעילות יותר ומכשירי איטום בהזרקה לנגישות מלאה לכל מיקום ולטיפול באתגרי נגישות באיטום.

הגג שלכם זקוק לאיטום? התייעצו עם קבלן האיטום והכירו את המודלים המתקדמים ביותר לאיטום הגג בשנת 2023.

המאמר נכתב על ידי איטום טל – https://www.itum-tal.co.il

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות