תחזית שוק השכירות לשנת 24

מה צפוי לקרות בשוק השכירות בשנה הקרובה? האם המומחים חוזים ירידה ואחריה עלייה משמעותית בביקוש לדירות להשכרה? האם מחירי השכירות צפויים לעלות ב-24? • המומחים של וויצ'ק עונים
תוכן שיווקי
ט' אדר ב' התשפ"ד / 19.03.2024 13:15

שוק הנדל”ן בישראל חווה טלטלה של ממש בשנת 2023 בעיקר בגלל עליית הריבית, התייקרות החזרי המשכנתא ומלחמת חרבות ברזל. שנת 2023 הסתיימה עם ירידת מחירים קלה בשוק הדיור, בחלק מהאזורים, ובירידה משמעותית בהיקפי המשכנתאות שנלקחו מהבנקים.

עם כניסת שנת 2024, המומחים בענף הנדל”ן והמשכנתאות צופים שמחירי הדירות יעלו מחדש במהלך השנה בגלל הגידול המתמיד של האוכלוסייה, תושבים מפונים שהחלו לחפש פתרונות דיור באזורים אחרים והמחסור הצפוי בדירות על רקע ההאטה בקצב שיווק הקרקעות והתחלות הבנייה.

כלומר, על פי תחזית המומחים, בחודשים הקרובים אנו צפויים לראות ביקוש רב יותר לדירות, בעיקר דירות מגורים עם ממ”ד, למרות הריבית שנותרה עדיין גבוהה, ובנוסף הם פורסים את התחזית העדכנית שלהם לשוק השכירות לשנת 2024.

מה צפוי לקרות בשוק השכירות בשנה הקרובה? האם המומחים חוזים ירידה ואחריה עלייה משמעותית בביקוש לדירות להשכרה? האם מחירי השכירות צפויים לעלות ב-24? המומחים של וויצ’ק (WeCheck) הכינו עבורנו כתבה בנושא.

אי ודאות כללית שתגרום לירידה בביקוש ולאחריה עלייה

ההאטה בשוק הנדל”ן בישראל החלה עוד לפני פרוץ מלחמת חרבות ברזל, לכן יזמים וחברות בנייה הקפיאו פרויקטים חדשים והקבלנים האטו את קצב התחלות הבנייה. שנת 2024 נפתחה עם תחושה של אי ודאות כללית במשק ובכלכלה, וענף הנדל”ן משקף את הלך הרווח של הציבור.

המלחמה משפיעה באופן ישיר על שוק הנדל”ן, הן על שוק המגורים והן על שוק השכירות. המומחים טוענים כי נכון לתחילת 2024 יש האטה כללית בפעילות בשוק הנדל”ן והצפי שלהם הוא שמדובר בביקושים כבושים שיתפרצו מחדש בקרוב, אך כאשר הביקוש יעלה הרוכשים יגלו יש מחסור חמור בדירות חדשות למכירה, וגם שוק הדירות יד 2 למכירה לא יוכל לספק מענה לביקושים הצפויים.

בתקופה של חוסר ודאות כללית ולנוכח המצב הביטחוני ועשרות אלפי המפונים שאינם יכולים לחזור לביתם, המומחים צופים כי שוק השכירות ירתח. התחזית של המומחים היא שבתחילת השנה הביקוש לדירות להשכרה עדיין יהיה נמוך, אך לאחר מכן תחול עלייה משמעותית בשוק זה, לכן מחירי השכירות צפויים להתייקר, במיוחד באזורי הביקוש.

אתגרים והזדמנויות בשוק השכירות לשנת 2024

המלחמה בדרום ובצפון הובילה לזעזוע עמוק בשוק השכירות בכל הערים והאזורים, אך בתחילת שנת 24 מחירי השכירות מתחילים להראות סימני עלייה, בעיקר באזורי הביקוש. יש לציין כי השוכרים אינם מוכנים להתפשר ורובם מחפשים רק דירות להשכרה שיש בהן ממ”ד, ורוב הביקוש בשוק השכירות הוא בערי המרכז וביישובים רחוקים יחסית מגבולות המדינה.

האתגרים העיקריים בשוק השכירות הם ביקוש רב לדירות להשכרה באזורים המבוקשים לעומת ההיצע המוגבל, במיוחד היצע בעייתי של דירות להשכרה עם ממ”ד. כמו כן, צפויה עלייה בביקוש לדירות להשכרה בגלל הגידול הטבעי של האוכלוסייה, עלייה במחירי דירות המגורים, ריבית גבוהה שגורמת למשקי הבית להימנע מלקיחת משכנתא, מפונים רבים הזקוקים לפתרונות דיור, סטודנטים שסיימו שירות מילואים ממושך בצבא, יוקר המחיה ואי הוודאות הכללית במדינה.

בתוך כך, למרות האתגרים הרבים בשוק השכירות, יש גם לא מעט הזדמנויות שכדאי להכיר.

כך לדוגמה הממשלה ממשיכה לקדם במרץ פרויקטים ותוכניות חדשות בשוק השכירו כמו תוכנית “דירה להשכרה”. התוכנית צפויה להגדיל את היצע הדירות המיועדות להשכרה לטווח הארוך ובין היתר היא נועדה להביא להוזלה במחירי השכירות.

כמו כן, התחזית טוענת כי מחירי הדירות למכירה צפויים לעלות בקרוב, לכן רבים מעדיפים שלא לשבת על הגדר ולהמתין לירידת מחירים, והתמתנות בעליית מחירי הדירות עשויה להקל על השוכרים שמחפשים דירות להשכרה באזורים השונים.

לקריאת מידע מקצועי על שוק השכירות ועולם המשכנתאות היכנסו עכשיו לבלוג של וויצ’ק (WeCheck) – https://blog.wecheck.co.il/

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות