כל האופוזיציה תתפטר? ח”כית: “אין על מה לדבר, לא מוכר ולא מתכוונת”

ח"כ יוליה מלינובסקי התייחסה ברדיו צפון 104.5FM לחוקי הרפרומה: "אני חושבת שאנחנו באירועים טראומתיים, במחטף שלטוני" • על התפטרות קולקטיבית של כל האופוזיציה: לא ידוע לי על כאלה כוונות. אין על מה לדבר. אין דבר כזה"
חרדים 10
ל' שבט התשפ"ג / 21.02.2023 14:56

במהלך הדיון על הרפורמה המשפטית אמש בכנסת, אמרה ח”כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו: “בקומה השניה יושב כאן רודן (-נתניהו) ואתם המשרתים. בשביל מה באתם ממרוקו? כדי להחליף מלך במלך?”

היום (שלישי) שוחחה הח”כית עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM – והתייחסה לדבריה: “באופן ציבורי וכנבחרת ציבור, אני חושבת שאנחנו באירועים טראומתיים, במחטף שלטוני”.

לדבריה, “אני רואה שהליכוד בחולשתם ומתוך פחד ממני, מנסה לעשות מזה סיפור של גזענות. אני מאמינה בלב שלם שאזרחי ישראל, בלי קשר מאיפה שהם באו, הם לא רוצים פה מלכות, הם לא רוצים שיהיה פה רודן ושליט יחיד. בדיוק כמוני, שבאתי מברית המועצות, ואני לא רוצה שיהיה פה צאר.

“ניגש אליי בחור צעיר, עוזר שר, ואמר לי: ‘את צודקת, הייתי במרוקו ובכל מקום יש את התמונה של המלך’. הליכוד, מתוך חולשתם כנראה, שיש בדברים שלי משהו, מתוך הפחד שלהם, לוקחים כל דבר ומנסים להשתמש בזה לרעה. אם הם לוקחים דברים שלי נראה שיש לי כח.

“זו הדרך של שליט יחיד, ואנחנו לא רוצים להגיע לשם. היו כבר דוגמאות בהיסטוריה, אני יודעת מה זה דיקטטורה כי אני גדלתי בברית המועצות והייתי שם, ואני מאמינה שאף אזרח ישראלי לא רוצה לאבד את הזכויות הבסיסיות שלו ואנחנו בדרך לשם, ועל זה אנחנו נלחמים. אנשים לא יודעים מה זה דמוקרטיה, זה הדברים הבסיסיים”.

ח”כ אלעזר שטרן אמר היום כי ב’יש עתיד’ שוקלים רעיון ובמסגרתו יזמו התפטרות קולקטיבית של כל חברי האופוזציה מהכנסת ולהותיר אותה עם חברי הקואלציה בלבד.

שטרן ציין שההערכה היא שלא כל האופוזציה תסכים להיות חלק ממהלך כזה מקשה על קיום מהלך מחאה כזה שאכן נשקל.

גם ח”כ דבי ביטן אישרה את הפרטים בראיון לגדי נס ברדיו צפון 104.5: “התפטרות קולקטיבית של האופוזיציה? “דנו על זה. הנושא עדיין על הפרק”.

ח”כ יוליה מלינובסקי נשאלה בראיון על האפשרות של התפטרות קולקטיבית מהכנסת – ואמרה: “לא מוכר לי דבר כזה, לפחות אתמול בלילה לא שמעתי שום דבר. לא ידוע לי על כאלה כוונות. אין על מה לדבר. אין דבר כזה. אנחנו אתמול אמרנו שאנחנו החרמנו את ההצבעה בדיוק מהסיבה הזו, כל מה שהיה שם היה לא לגיטימי. מה שרצינו זה להשאיר את הקואליציה המפוארת הזו לבד באולם, אנחנו לא נתנו יד להליך לא לגיטימי.

“סיעות אחרות בחרו אחרת כמו יש עתיד. רצינו להסביר לעם שכל מה שקרה שם זה מחטף שלטוני לא לגיטימי. אני מאמינה בשכל הישר של אזרחי ישראל. אם אנשים חושבים שלא מעניין אותם ולא איכפת להם, הם טועים טעות חמורה – היו הרבה דוגמאות בהיסטוריה של אנשים שחשבו ככה, והם שילמו מחיר”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות