בכיר באו”ם: “עצרו הרפורמה, יפגע במבקשי מקלט” • ארדן: הוא מטיף?

ראש משרד הנציב העליון של האו"ם לזכויות האדם: "ההגנה על זכויות של קבוצות שאין להן ייצוג מספק ברשות המבצעת והמחוקקת עלולה להיפגע" • ארדן תקף בחריפות: "הוא האחרון שיכול ללמד את ישראל דמוקרטיה מהי"
חרדים 10
ל' שבט התשפ"ג / 21.02.2023 15:43

מתערבים בעניינים הפנימיים של ישראל: וולקר טורק, הנציב העליון לזכויות אדם של האו”ם, קרא היום (שלישי) לישראל לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית שתחזק את הדמוקרטיה – מחשש לפגיעה בזכויות אדם, לדבריו.

לפי הנציב, “שינויי החקיקה שנבחנים כעת בכנסת עלולים לסכן באופן חמור את יעילותה של מערכת המשפט בהגנה על שלטון החוק, זכויות אדם ועצמאות שיפוטית”.

לדברי הנציב,  “חוק כזה יערער באופן דרמטי את יכולת מערכת המשפט להגן על זכויות הפרט ולקיים את שלטון החוק. הניסיון בישראל וברחבי העולם מראה את החשיבות של שמירה על מערכת משפט עצמאית שיכולה למתוח ביקורת על יתר רשויות השלטון בסטנדרטים המשפטיים הבסיסיים הקבועים בחוקי היסוד שלה”.

הוא הוסיף:  “אני מודאג מכך שאם החוקים הללו יאושרו, זה עלול להחליש את ההגנה על זכויות האדם של כל אזרח באשר הוא בישראל, ובפרט את ההגנה על הזכויות של האוכלוסיות הפגיעות ביותר שלא זוכות לייצוג מספק ברשות המבצעת והמחוקקת. באילו קבוצות מדובר? ערבים ישראלים, מבקשי מקלט ולהט”בים”.

לדבריו, “שינויים הקשורים לליבת המבנה החוקתי של מדינה, ומשפיעים על כל שומרי הסף של המערכת, צריכים להתבצע רק לאחר התייעצות נרחבת ובהסכמה פוליטית וציבורית רחבה. בהתחשב במידת הדאגה הציבורית והפוליטית, אני קורא לממשלת ישראל להשהות את שינויי החקיקה המוצעים ולקיים דיון רחב יותר בנושא”.

שגריר ישראל באו”ם, גלעד ארדן, תקף הערב בחריפות את נציב מועצת זכויות האדם של האו”ם שקרא להשהיית חקיקת הרפורמה במערכת המשפט.

“נציב מועצת ‘זכויות האדם’ של האו”ם, שאחראי על אחד הגופים הכי מעוותים ואנטי מוסריים בעולם – הוא האחרון שיכול ללמד את ישראל דמוקרטיה מהי. לאמירתו אין שום תוקף, משפטי או מוסרי ואין לו זכות להתערב בענייניה הפנימיים של ישראל”, הצהיר ארדן.

הוא הוסיף: “מועצת זכויות האדם היא גוף שבו ישראל מופלית לרעה באופן קיצוני כבר שנים רבות, גוף בו מוקמות נגד ישראל ועדות חקירה אנטישמיות ושישראל מעולם לא הכירה בסמכותו המוסרית”.

לדבריו, “אני מציע לנציב לעסוק בהגנה על זכויות האדם בסוריה, ברצח הנשים והמפגינים באיראן, ברדיפת הקהילה הגאה ברשות הפלשתינית וברשימה ארוכה של ארגוני טרור ועוולות קשות של משטרים אפלים מהם הוא והמועצה שלו מתעלמים דרך קבע, לפני שהוא מתערב ומטיף מוסר לדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האום נגד עם ישראל בכללי
    21/02/2023 15:56
    ישראל
  1. האום לא מעניין

  2. האמת צפה באופן מושלם
    21/02/2023 16:19
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. זה נהיה כל כך ברור אלו שני צדדים קיימים בעולם.
    הצד של הרוע, של השמאל, של שונאי ישראל, של האו”ם.
    הצד של הטוב, של המסורת, של הימין, של אוהבי הארץ.