ברקת חושף: יש הידברות מאחורי הקלעים, בקרוב נשמע בשורות

שר הכלכלה תקף בחריפות: "האופוזציה נפגשת עם אבו מאזן בלי בעיה, אבל את הממשלה הם מחרימים" • "לפיד מתנהג בילדותיות. מנהיגים לא עושים ברוגז, מה אנחנו ילדים קטנים?" • "טוב שזה מתנהל מאחורי הקלעים, כך אפשר להבטיח שפוליטיקאים ציניים מהאופוזיציה לא יסכלו את זה"
אריה ריבקינד
ל' שבט התשפ"ג / 21.02.2023 13:34

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת תקף היום (שלישי) בחריפות את התנהלות האופוזיציה – ב’כנס ירושלים’ של העיתון בשבע ואתר ערוץ 7.

“האופוזיציה נפגשת עם אבו מאזן בלי בעיה, אבל את ממשלת ישראל הם מחרימים ורוצים לקבוע תנאים מקדימים לפני שבאים לשולחן לדבר. זה בלתי נתפס. זו התנהגות אנטי מנהיגותית וחוסר אחריות כלפי הציבור הישראלי. במקום לחשוב על עתיד המדינה, הם מחשבים חישובים פוליטיים צרים”, האשים ברקת.

הוא חשף: “יש הידברות מאחורי הקלעים ויש התקדמות ואני מאמין שבקרוב נשמע בשורות גדולות על הסכמות. טוב שזה מתנהל מאחורי הקלעים, כי כך אפשר להבטיח שכל מיני פוליטיקאים ציניים מהאופוזיציה לא יסכלו את זה.

“בסוף צריך להגיע להסכמות רחבות ככל שניתן. אחדות ישראל היא דבר קריטי ועלינו לשמור עליה. לצערי לפיד מתנהג בילדותיות. מנהיגים לא עושים ברוגז, מה אנחנו ילדים קטנים? ברוגז ברוגז לעולם? מנהיגות אחראית מתמודדת ולא בורחת. אני קורא לאופוזיציה להפסיק להציב תנאים ולחשוב על טובת המדינה”.

ברקת סיפר כי גם הוא שותף לניסיונות ההידברות. “אני מנהל שיח עם אנשים מאוד רציניים, ואני רואה מתווה, שמקובל על מחנות שונים, בשני הצדדים. זה אפשרי, ככל שנגיע להסכמה יותר רחבה, ואנשים ישבו ויתעמקו בפרטים, אגב, לא בתקשורת, זה לא המקום הנכון, יש עבודה מאחורי הקלעים, וזו הדרך הנכונה.

“אני חושב שזה הדבר הנכון לעשות, עם ישראל פתר קונפליקטים ואתגרים יותר גדולים. ככל שהדברים נעשים מאחורי הקלעים, הסיכוי שיצליחו הוא יותר גדול. הקצוות תמיד ינסו לסכל, צריך להגיע למתווה שמוסכם על מסה של אנשים, שאומרים אם זה קורה, נחה דעתנו ואפשר להתקדם, ולהתמקד באתגרים גדולים.

“אני כיזם, רואה את ההזדמנויות. יש לנו הזדמנות גדולה במשבר הזה, להגיע להסכמות יותר רחבות ממה שחושבים. אנשי עסקים שאכפת להם מהמדינה, אומרים בואו ננצל את המשבר הזה לפתור עוד כמה מחלוקות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות