העליון פסק: המחבל שהשופטים כינו “מכונת ההריגה” לא ישוחרר

בית המשפט העליון דחה את בקשת הערעור של המחבל נאצר נאג'י אבו-חמיד, שרצח את בני הזוג כהנא, גד רג'ואן וישראלים נוספים הי"ד, וקבע כי מאסרו של המחבל לא יקוצר בשל מצבו הבריאותי • עו"ד אופיר שטיינר: "סבלם של המשפחות השכולות גובר על סבלו הנטען של המחבל"
חיים טוויל
ח' חשון התשפ"ג / 02.11.2022 11:13

בית המשפט העליון דחה את בקשתו לערעור של המחבל נאצר נאג’י אבו-חמיד, שרצח את בני הזוג כהנא, גד רג’ואן וישראלים נוספים הי”ד. ההחלטה נוגעת לבקשתו של המחבל להשתחרר שחרור מוקדם בשל מצבו הבריאותי.

בקשתו של המחבל לבימ”ש העליון באה לאחר שוועדת השחרורים של שב”ס וגם בימ”ש המחוזי מרכז בלוד דחו את בקשתו לשחרור מוקדם.

בהחלטת בית המשפט כתב השופט דוד מינץ, בין היתר: “מדובר ב’רב מרצחים’ אשר נטל את חייהם של חפים מפשע בקור רוח ולא הביע כל חרטה או נטילת אחריות למעשיו, אלא התגאה בהם והמשיך להצדיקם. המבקש היה גם פעיל מאוד באופן שלילי מבחינה ביטחונית בין כותלי הכלא ושחרורו מהווה סיכון ממשי לציבור. אין אפוא כל מקום להתערבות בקביעה כי שחרורו על-תנאי ממאסר עשוי לפגוע אנושות באמון הציבור במערכת המשפט, באכיפת החוק ובהתרעת הרבים, שיקולים אשר גם הם נכנסים בגדרי ‘טובת הציבור'”.

השופט מינץ הוסיף והדגיש את חשיבות ההכרה בסבלם של משפחות הנרצחים בשיקול האם להיענות לבקשת המחבל: “בית המשפט המחוזי גם פירט בהרחבה את סבלם של משפחות נפגעי העבירה, המהווה שיקול בעל חשיבות רבה לעניין, ואת העובדה שאפשרות שחרורו של המבקש מעמיקה את הפצע הכואב והמדמם שנגרם כתוצאה ממעשיו של המבקש, ואף מערערת את תחושות הביטחון האישי, השקט הנפשי והיציבות שלהן. גם בהיבט זה, צדק בית המשפט המחוזי בקבעו כי מדובר בשיקול מרכזי לעניין”.

המחבל הורשע במספר סעיפים של רצח וניסיון לרצח, בעקבות שורה של מעשי טרור שביצע. בין השאר הורשע אבו חמיד ברצח בני הזוג בנימין וטליה כהנא הי”ד, שנורו כשחלק מילדיהם עמם ברכב, וברצח גד רג’ואן הי”ד, שנרצח במפעל שניהל באזה”ת עטרות.

בגזר הדין כונה המחבל “מכונת הריגה” על ידי בית המשפט, שגזר עליו 7 מאסרי עולם לצד 50 שנים נוספות, במצטבר.

עו”ד אופיר שטיינר מארגון חוננו, בתגובה להחלטת העליון: “אנו מברכים על החלטת ביהמ”ש העליון, בה דחה את האפשרות להעניק למחבל שרצח על רקע טרור שחרור מוקדם מטעמים הומניטריים. בהחלטתו, שב העליון על שקבע המחוזי – סבלם של המשפחות השכולות מהווה שיקול מרכזי, והוא גובר על סבלו הנטען של המחבל. כך, מהווים שיקול גם ביטחון הציבור והאמון שלו במערכת המשפט. מדובר בהחלטה חשובה מאוד למשפחות השכולות. אנו תקווה כי בהחלטה זו יהיה כדי לנחם, במידת האפשר, את המשפחות השכולות, שנדרשו לפתוח שוב את הפצעים שמעולם לא באמת הגלידו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות