המחבל שנתפס ביפו באלול נשלח לבצע פיגוע בבית כנסת בבני ברק

בכתב האישום שהוגש לבית המשפט הצבאי נחשף: המחבל שנתפס לפני כחודשיים בכיכר השעון ביפו כשברשותו תת-מקלע ומטעני חבלה התבקש על ידי בכיר ב'גוב האריות' לבצע פיגוע בבית כנסת בבני ברק
חרדים 10
ט' חשון התשפ"ג / 02.11.2022 22:24

המחבל הפלסטיני שנתפס לפני כחודשיים בכיכר השעון ביפו כשברשותו תת-מקלע ומטעני חבלה התבקש על ידי ארגון ‘גוב האריות’ לבצע פיגוע בבית כנסת בבני ברק. כך עולה מכתב האישום שהוגש נגדו לבית המשפט הצבאי בסאלם.

מוחמד מינאוי, תושב שכם בן 20 המשתייך ל’גוב האריות’, נתפס בי”ב אלול על ידי שוטרי יס”מ שחשדו בו ועצרו אותו לבדיקה.

כתב האישום מייחס לו שורת עבירות ובהן ניסיון להביא למותו של אדם וסחר באמצעי לחימה.

לפי כתב האישום – עליו מדווח ‘הארץ’,  המחבל מינאוי החליט לבצע פיגוע בשם ‘גוב האריות’ לאחר שבכיר בארגון הטרור נהרג במהלך חילופי אש עם כוח צה”ל בחודש אוגוסט.

מינאוי קיבל סיוע מתאמר אל-כילאני, בכיר אחר ב’גוב האריות’, שהעביר לו תת-מקלע, מחסנית עם תשעה כדורים וכן שני מטעני חבלה שכללו מסמרים וחומרי נפץ. בשבוע שעבר נהרג כילאני בשכם, בפיצוץ מטען חבלה שהוטמן באופנוע.

מכתב האישום עולה, כי לפני צאתו של המחבל לביצוע הפיגוע, השניים נפגשו בביתו של כילאני – והוא ביקש ממינאוי כי יבצע את הפיגוע בבית כנסת בבני ברק, אולם המחבל השיב כי הוא “מעוניין לבצע את הפיגוע היכן שיתאפשר לו” – וסירב להתחייב למקום מסוים.

המחבל תכנן להגיע למקום הומה אדם בתל אביב, לבצע פיגוע המוני ולמות במהלך הפיגוע “מות קדושים”.

ב-8 בספטמבר חצה המחבל  דרך פרצה בגדר ההפרדה לישראל והוסע לתל אביב על ידי נהג שלא ידע על תכולת התיק שנשא ובו הנשק ומטעני החבלה.

סמוך לשעה 14:35 ירד מינאוי ברחוב הירדן בתל אביב והלך לאורך טיילת הרברט סמואל כשהוא מחפש מקום לביצוע הפיגוע. לפי כתב האישום, הוא שהה בטיילת כשעה ורבע עד שעורר את חשדם של שוטרי הסיור ונעצר בכיכר השעון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות