ירושלים נצבעה כחול לבן: רבבות חגגו ב’ריקוד דגלים’

תחת סידורי אבטחה כבדים של המשטרה: אלפי בני אדם משתתפים במצעד 'ריקודגלים' המסורתי, דרך העיר העתיקה - אל רחבת הכותל המערבי
חרדים 10
כ"ח אייר התשפ"ב / 29.05.2022 17:05

אלפי בני אדם – צעירים, מבוגרים וילדים – משתתפים אחר הצהריים (ראשון) במצעד ‘ריקודגלים’ המסורתי.

פעילים מארגוני הימין להב”ה ולה-פמיליה התקבצו בשער שכם בירושלים והחלו להשמיע קריאות בגנות הערבים, כמו “שועפאט עולה באש” ו-מוות לערבים”.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג’מן הפציר בפעילי הימין שלא להשמיע צעקות כגון אלו אך הם התעלמו ממנו.

ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה את כוחות הביטחון, בדגש על משטרת ישראל, לגלות אפס סובלנות כלפי אלימות או פרובוקציות של גורמים קיצוניים, בהם ארגון “לה פמיליה”, בעת מצעד הדגלים בירושלים.

בלשכת ראש הממשלה אמרו: “רובם המכריע של המשתתפים הגיעו לחגוג, אך למרבה הצער ישנו מיעוט שבא להבעיר את השטח, לנצל לרעה את עמידתה החזקה של הממשלה מול איומי חמאס ולנסות בכוח להדליק אש. לפיכך, כל מקרה אלימות יטופל במלוא החומרה, לרבות העמדה לדין”.

המשטרה יירטה אחר הצהריים רחפן שחג מעל שער שכם כשדגל אש”ף מחובר אליו. במשטרה החליטו ליירט את הרחפן מחשש שהיה מדובר בניסיון לחבל במצעד.

הצעדה החלה ברחוב בצלאל אל במות הריקודים שברחוב קינג ג’ורג’. בשעה 17:00 יתקיימו שני מוקדים של הרקדות, האחת מול בית הכנסת הגדול והשניה מול חניון המעלות.

ההרקדות ימשכו 45 דקות ולאחר מכן בשעה 17:45 תצא הצעדה אל עבר הכותל המערבי. בראש המעדה יצעדו חברי כנסת, אישי ציבור ורבנים.

כ-3,000 שוטרים ולוחמי מג”ב מאבטחים את המצעד שעובר במרכז ירושלים, דרך שער שכם ורחוב הגיא.

החל מהשעה 19:00 יתקיים ריקוד הדגלים המסורתי ברחבת הכותל המערבי במעמד רבנים ואישי ציבור.

בשעה 19:45 תחל במקום העצרת המרכזית בכותל המערבי.

בעקבות אסון מירון מגבילה המשטרה את הכניסה לכותל ל-16,000 צועדים בלבד.

על פי מתווה שסוכם עם המארגנים, במהלך הצעדה יכנסו כ-8000 צועדים בנים לכיוון הכותל דרך שער שכם, ואילו צעדת הבנות שתכלול 8000 צועדות תצעד לכותל דרך שער יפו.

שאר המשתתפים ימשיכו בהרקדה המונית למרגלות חומות העיר ויוכלו להיכנס בשלבים מאוחרים יותר לכותל המערבי לפי תפוסת הקהל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות