הנשיא הרצוג התקבל בכבוד מלכים במרכז הרב: לבנט נשאר לקנא

בישיבת 'מרכז הרב' חגגו 55 שנים לשחרור ירושלים - בעצרת בהשתתפות הנשיא יצחק הרצוג, רבנים ואישי ציבור • הנשיא, שהיה הנואם המרכזי, הצהיר: "עלינו להילחם בשנאה ובפלגנות, ואסור לנו להחרים גם את מי שחושב אחרת מאיתנו" • "על כולנו לנהוג באחריות. אהבת ישראל מעל הכול"
חרדים 10
כ"ט אייר התשפ"ב / 29.05.2022 23:09

55 שנים לשחרור: החגיגות של ‘יום ירושלים’ הסתיימו הערב (ראשון) באירוע המרכזי בישיבת ‘מרכז הרב’, בהשתתפות רבנים ואישי ציבור.

ראש ישיבת מרכז הרב יעקב שפירא אמר: “אנחנו מאוד שמחים היום ויש לנו הרבה סיבות. גם לראות את עשרות האלפים ששועטים לכותל ושמחים שאתה הנשיא באת לישיבה ולא בפעם הראשונה ולא בפעם האחרונה.

”ציבור שלם של אוהבי ארץ ישראל ותורת ישראל חרדים ונמצאים בצומת לא פשוטה. מרגישים שהרכבת החליפה את מצבה לטיסה ויחד עם זה כולנו איש אחד. חס וחלילה שנגיע ליאוש. יום ירושלים מבטא את גבורת הרוח, אנחנו מצפים לישועה. אתה הנשיא בעזרת השם תמנע את הקרע בעם. ביום ירושלים הזה נתגבר על כל המכשולים ונבוא כולנו כאיש אחד בלב אחד לקבל את התורה בחג השבועות”.

ראש הממשלה נפתלי בנט לא הוזמן לאירוע, ומי שהיה הנואם המרכזי הוא נשיא המדינה יצחק הרצוג.

“לכבוד הוא לי, להתארח כאן, בישיבה המרכזית העולמית, בית מדרשם של הכוהנים הגדולים, שֹׁומְרֵי מִשְׁמֶרֶת הַקֹּדֶשׁ, הרואים עַיִן בְּעַיִן בְּשׁוּב השם צִיּוֹן: הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ”ל, הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ”ל, והרב אברהם אלקנה כהנא שפירא זצ”ל, וכמובן כל ראשי הישיבה לדורותיהם והיום. ‘זה היום עשה השם נגילה ונשמחה בו’, ‘בשוב השם את שיבת ציון היינו כחולמים”, פתח הנשיא.

“קהל נכבד, אני רוצה להבהיר מכאן לעולם כולו – החיבור שלנו לירושלים נצחי ובלתי ניתן להפרדה. ירושלים היא אחת, יחידה, ומאוחדת. וכל כולה ישראלית. כאן, בישיבה שספגה מתקפת דמים, אני מוסיף ואומר: טרור ואיומים לא הכניעו ולא יכניעו אותנו. הריבונות הישראלית בירושלים השלמה – צודקת, מוסרית ושורשית”.

הוא הוסיף: ”אני עומד כאן ומדגיש, האחדות הישראלית היא מקודשת. עלינו לשמור ולחזק אותה, עלינו להילחם בשנאה ובפלגנות, ואסור לנו להחרים גם את מי שחושב אחרת מאיתנו. עלינו, על כולנו, לכבד את סמלי מדינת ישראל הריבונית והעצמאית, עליה חלמנו אלפי שנים. שנאת חינם החריבה את ירושלים. ואם לא ניזהר היא תחריב אותה שוב, ולא רק אותה.

“על כולנו לנהוג באחריות. טובת העם כולו ומדינת ישראל מעל הכול, אהבת ישראל מעל הכול. בעולם מגוון, דמוקרטי, תוסס כשלנו – בהחלט מותר למתוח ביקורת, ואפילו רצוי. אדרבה – מחלוקת לשם שמים סופה להתקיים. כמו שכתב הרב זצ”ל: ‘האהבה הגדולה שאנחנו אוהבים את אומתנו, לא תסמא את עינינו מלבקר את כל מומיה’. אבל אין זה אומר שעלינו להקפיד ולהדר בביקורת עד כדי כך שחלילה נראה אך ורק את המומים… אלא כפי שממשיך הרב: ‘הננו מוצאים את עצמיותה, גם אחרי הביקורת היותר חופשית, נקיה מכל מום’.

”אני שמח מאד שגם במובן הזה מציון יוצאת תורה, וסמוך ובטוח שמבית ‘מרכז הרב’ ימשיכו להישמע באופן רציף ותקיף קולות הציונות הדתית, קולות האחדות והממלכתיות, וכן, גם קולות המחלוקת לשם שמים. עלינו לזכור – אף אחד לא שאל את משחררי ירושלים ומאחדיה באותם רגעים מלאי הוד, של גבורה וקידוש השם, בשעה שהקריבו נפשם וגופם למען היום הגדול ההוא – לפני 55 שנה, מהי עמדתם הפוליטית, האם הם חובשי כיפה או לא, ואיזו כיפה בדיוק.

”מכובדי היקרים, אתם, תלמידי בית המדרש הזה, תלמידי הכוהנים הגדולים המברכים ‘ב א ה ב ה’, צריכים להיות מסביריה הגדולים ביותר של ירושלים; לעמוד בראש המחנה, ולהזכיר שלכל אחד יש עיר ושמה ירושלים, שלכל יהודי ויהודי מכל ארצות תבל יש חלק בירושלים, ושירושלים ובתי מדרשיה מקבלים ומקרבים אותו, בחיבה, באהבה, ובאמונה.

”גם את בני כל הדתות והאמונות עלינו לכבד, שכולן חיות ופועלות בעיר הזאת, שמכל קצוות תבל נושאים אליה עיניים וכמהים אליה. יהי רצון, שלא תחדל חגיגה זו מבית מדרשכם, ושנזכה לראות את ירושלים השלמה והמאוחדת, שוכנת בטח, ומתחזקת באהבה גדולה מדי שנה בשנה. שאו תפילה ושאו ברכה! חג ירושלים שמח”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לקנא
    30/05/2022 00:33
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מה יש לו לקנא? מי בכלל רוצה את הכבוד מלכים של החרדים?

  2. נשיא
    30/05/2022 01:40
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. בלא בלא אם יש לך ביקורת מה אתה מגיע תחרים גם, לא הוא לא יוותר אבל יטיף מוסר לאחרים חה חה חה הגורועיסה דוגמא…