בדרך להתייקרות חדה בלחם: ועדת המחירים ממליצה על הסרת הפיקוח

בעיצומו של גל ההתייקרויות: הוועדה המשותפת למשרדי האוצר והכלכלה החליטה סופית להמליץ להסיר את הפיקוח הממשלתי ממחיר הלחם • ההערכות: ביטול הפיקוח יגרור התייקרות חדה של הלחם האחיד
יוני גרין
ט"ו אייר התשפ"ב / 16.05.2022 20:51

לראשונה מזה עשרות שנים: ועדת המחירים הממשלתית, המשותפת למשרדי האוצר והכלכלה, המליצה הערב (שני) סופית להסיר את הפיקוח הממשלתי ממחיר הלחם. כך דווח בחדשות 13.

רוצה הדרכה בלייב ללא כל עלות? כך תהפכי למדריכת כלות מבוקשת

לפי הדיווח, בתום שימוע ציבורי, החליטו כלכלני הוועדה כי “בשוק הלחם קיימת תחרות מספקת בין מאפיות, באופן שמאפשר לבטל את מגבלת המחיר המוטלת עליו”.

לפי ההערכות, ביטול הפיקוח יגרור התייקרות חדה במחיר של הלחם האחיד, בשל הזינוק במחירי החיטה על רקע המלחמה המתמשכת בין רוסיה לאוקראינה.

המהלך טעון עדיין את אישוריהם של שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי. ייתכן כי בשל הרגישות הציבורית, על רקע הזינוק ביוקר המחיה, השניים יירתעו מלבצע צעד הנתפס כפוגע בצרכנים.

עם זאת, במקרה שהשרים יימנעו מלבטל את הפיקוח על הלחם, תיאלץ הוועדה לדון בבקשה שכבר הוגשה מצד אחת מהמאפיות, לאשר להן עדכון חד של המחיר. לפי ההערכות, גם במקרה כזה התוצאה תתבטא בהתייקרות של הלחם האחיד – אם כי היא מתונה יותר.

מלשכת שר האוצר אביגדור ליברמן נמסר בתגובה: “שר האוצר ילמד את מסקנות ועדת המחירים ויפעל באחריות להגברת התחרות ללא פגיעה ביוקר המחיה של אזרחי המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות