השר המבוהל בקבינט: “אומן פצצה מתקתקת. 100 אלף איש בצפיפות”

השר עמר בר לב הזהיר בקבינט הקורונה מההשלכות של אלפי הטסים לאומן • "100 אלף איש שם בצפיפות עולים על מטוס, מתפזרים לבתים, אחר כך מתפזרים לבתי כנסת. זה מגה אירוע" לפיד על מתווה הכותל: "ממליץ לערב את רב הכותל, כדי שזה לא יראה שבאים להגיד לחרדים איך לחיות"
חרדים 10
כ"ג אלול התשפ"א / 30.08.2021 22:31

 על רקע נתוני התחלואה הגבוהים: קבינט הקורונה התכנס הערב (שני) לדיון ב’זום’, כדי לאשר את מתווה החזרה ללימודים, הרחבת ‘התו הירוק’ וההגבלות ברחבת הכותל המערבי.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

חלק מהשרים המשתתפים בדיון הביעו דאגה לקראת פתיחת שנת הלימודים וחגי תשרי. הם חוששים כי התקהלויות המוניות יובילו לעלייה נוספת של מאומתים וחולים קשים.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, הזהיר בדיון מפני מה שצפוי בעקבות הנסיעה לאומן. לדבריו, מדובר ב”מגה אירוע” שעלול לגרום לנזק גדול במאבק במגפה.

“נראה לי מוזר שאנחנו מתעלמים מפצצה מתקתקת”, אמר השר. “אומן, 100 אלף איש שם בצפיפות.  עולים על מטוס, מתפזרים לבתים, אחר כך מתפזרים לבתי כנסת. יש כאן מגה אירוע. קחו בחשבון ש-15 אלף כבר מזמן שם”.

כתב חרדים 10 מציין, כי אזהרות דומות לא הושמעו במהלך חודשי הקיץ, כאשר מאות אלפי ישראלים יצאו לחו”ל, כולל מדינות ‘אדומות’.  בנוסף, מיותר לציין כי אין באומן 100 אלף חסידים.

הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, תא”ל (במיל’) משה אדרי – השיב לבר-לב על אומן: “כרגע נעשית שיחת התייעצות עם השגריר באוקראינה כדי לעשות שם בדיקות ובמקביל יש מו”מ עם חברה שתצא לאוקראינה, שם יקימו עמדות בדיקה”.

בר לב העיר:  ”בנושא האכיפה – משטרת ישראל עושה את המקסימום, אבל מי שחושב שאם התרחישים הפסימיים יתממשו ואנשים יחזרו חולים מאומן או מבתי הספר והפתרון יהיה אכיפה אז הוא טועה. שאף אחד לא ישלה את עצמו”.

שרת הפנים איילת שקד: ”אם עושים מתווה מגביל על הכותל, אני רוצה מתווה גם על התפילות בהר הבית”.

השר בר לב השיב: ”יהיה דיון בדיוק על זה מחר”.

לפיד אמר על מתווה התפילות בכותל: ”אני ממליץ לערב את רב הכותל כדי שזה לא יראה שאנחנו באים להגיד לחרדים איך לחיות, אלא שיבינו שאנחנו דואגים לבריאותם. אין סוג אחד של התקהלויות – אין דין חתונה לתאטרון גשר. יש סוגים מאוד מבולגנים של התקהלויות ויש כאלה מאוד מסודרים והפוך, דווקא צריך לתגמל התקהלויות כאלה”.

שר הבריאות ניצן הורוביץ הזהיר שהתקהלויות המוניות מסכנות את ההישגים שהושגו עד כה: “צריך לעשות הגבלה על התקהלויות המוניות במיוחד כשאנחנו לוקחים סיכון ופותחים שנת לימודים, אבל זה לא על סדר היום בקבינט הזה פשוט כי אין יכולת לתאם את זה עם משרדים אחרים – וגם אין רצון מצד משרד האוצר לפצות את הענפים שייפגעו מזה. בסוף דברים בחשיבות פחותה מזה כמו הופעות ענק מאיימים על פתיחת שנת הלימודים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות