‘פחד פחדים’ בברכפלד: פריצות ל-7 דירות בליל שבת כשכולם ישנים

הפורצים רוקנו את הדירות מחפצי ערך וכסף • חבר מועצת העיר לחרדים 10: "כולם מפחדים. מישהו נכנס אליך לתוך הבית, זה אחד הדברים הכי מפחדים שיש. זה לא משנה אם גנבו או לא גנבו - ההרגשה שמישהו מסתובב בבית מפחידה"
ישראל יוספי
ג' תמוז התשפ"א / 12.06.2021 23:54

גל פריצות במודיעין עלית: בשבת האחרונה פרצו גנבים אל שבע דירות ברחובות יהודה הנשיא ורבי עקיבא בשכונת ברכפלד,  בזמן שבני הבית ישנו.

אין זו הפעם הראשונה, שכן בחודשים האחרונים בוצעו עשרות פריצות לדירות בשכונה, אולם הפעם מדובר בעליית מדרגה משום שהפריצות התרחשו לא לדירות ריקות, אלא בזמן שהמשפחות שהו בביתן.

בזמן הפריצות רוב הבתים היו נעולים והפורצים השתמשו בכלי פריצה בכדי לפרוץ לתוכן.

הגנבים רוקנו מהבתים  חפצי ערך וכסף.

נחמן ניימן, חבר מועצת עיריית מודיעין עילית, תושב שכונת ברכפלד, אומר בשיחה עם חרדים 10: “אני תושב השכונה, וברחוב שלי השבת היו פריצות. בחודשים האחרונים היו פריצות במודיעין עילית – בשכונות גרין פארק, נאות הפסגה וחפציבה”.

במקומות אלה ההתפרצויות מוגרו לאחר שהתושבים התארגנו לשמירה.

״בחודש האחרון זה הגיע לשכונת ברכפלד והם תוקפים חזק. מפסח הם פורצים לבתים. יש תושב אחד שהיו בבית שלו כבר שלוש פעמים. רוקנו לו את הבית פעם אחרי פעם.

“בעבר היה להם מודיעין – מי יוצא מהבית ולא נמצא בשבת בבית. היום הם התחילו להגיע כאשר אנשים נמצאים בבתים – שזה הדבר המפחיד. בשבת בבוקר הייתה התוועדות בחב״ד – אדם ידוע מאוד בעיר סיפר שרוקנו לו את כל הבית.

“רק לחדר השינה הם לא נכנסו – המשפחה הייתה בבית בזמן הזה. ביום חמישי בלילה הייתה פריצה ברחוב רשב”י. זה הזיה”.

מה ההרגשה של תושבי השכונה?

״כולם מפחדים. פחד פחדים. מישהו נכנס אליך לתוך הבית, זה אחד הדברים הכי מפחדים שיש. זה לא משנה אם גנבו או לא גנבו – ההרגשה שמישהו מסתובב אצלי בבית במרחב הפרטי שלי.

“זה פחד פחדים. הרגשות מעורבים. אנשים טוענים שזה קשור לעירייה. אני לא דובר העירייה. ברור שהעירייה צריכה לפנות למשטרה ולטפל בעניין.

״יש פה שמירה בעיר מבחינת העירייה, עד היום הרגשנו שזה מהערבים מסביב. כעת המצב בעיר שתושבים אומרים: ‘תשלחו שומרים’. זה הלם. אנחנו עדיין בהלם כולם, אין עדיין פתרונות, כולם בהלם”.

יצא לך לשוחח עם ראש העיר וחברי העירייה?

״לא. היום לא. עכשיו זה הגיע לשכונה שלנו, בכל שכונה יש את נציגי הציבור שלה, עכשיו זה הגיע עד הבית”.

אתה אומר שזה כבר מפסח. העירייה עושה מספיק?

״אני יודע על הרבה, היתה פה שמירות כמה לילות, אבל מדובר בחבר’ה מאוד מתוחכמים”.

מה הטיפול שאמור להיות?

״המשטרה צריכה לטפל, לא התושבים. אם זה מה שצריך. נפתח פה חברת ‘שומרים’, שיטפלו בנושא. אני אתנדב בזה. אבל מי שצריך לטפל בזה – זו המשטרה, כמו שהם ידעו לבוא לפה בתקופת הקורונה, על כל צעד ושעל על דברי שטות, אני מצפה גם פה לבוא לטפל בחומרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות