הרב חיים אמסלם תוקף את ביטאון הליטאים: “יתד נאמן – עלילתון”

הרב אמסלם תוקף העיתון בשל התקפותיו על הרב אריה שטרן: "גדולי הרבנים האשכנזים בעצמם מצאו לנכון לומר שאסור לקרוא בו אפילו בחול, לפי שכל כולו לשון הרע והשמצות"
נחמן גור
כ"א אב התשע"ד / 17.08.2014 15:57

ח”כ לשעבר הרב חיים אמסלם, תקף היום (ראשון) בדף הפייסבוק האישי שלו את הביטאון הליטאי ‘יתד נאמן’, בשל התקפותיו על הגאון רבי אריה שטרן, מועמד הציונות הדתית לרבה הראשי של ירושלים.

וכך כתב:

“העלילתון הנקרא ‘יתד נאמן’ שגדולי הרבנים האשכנזים בעצמם מצאו לנכון לומר שאסור לקרוא בו אפילו בחול, לפי שכל כולו לשון הרע והשמצות (יעני חרדים) מצא לנכון שוב השבת האחרונה [פרשת עקב] להתנפל על מועמדותו של הרב אריה שטרן לרבה הראשי לירושלים, בעיקר בגלל דבריו המופיעים בראש סיפרי ‘זרע ישראל’, בהם דעתו הברורה שנכתבה בספר הלכה ברורה על התלמוד.

“ראשית”, קובע הרב אמסלם, “הרב שטרן צודק לגמרי. אין שום בעיה עם מי שמקל בגיור, נהפוך הוא – הוא עושה כפי דעת רוב בנין ורוב מנין של גדולי ישראל, והדאגה לכלל ישראל ולמנוע התבוללות היא בראש מעייניו, והוא ראוי לאיצטלת רבה של ירושלים”.

הרב אמסלם טוען כי רוב הפוסקים מתנגדים לעמדה המחמירה ש’יתד’ מציג. “ה’יתד’ מומחה לסלף ולשקר ולהשמיץ ובנושא הגיור זה עשרות שנים, ואין לי עניין להראות בורותו ושקריו כי הם ידועים ומפורסמים. נכון שישנם רבנים משלהם המחמירים, אך רוב הפוסקים – אלה שהיה להם אחריות לכלל האומה ולא רק לסקטור – הקלו מאוד”.

לסיום הוא קובע: “זה שרוב העוסקים בנושא כגון לבלרי יתד ואברכים קטנים שלא נתפתחו עיניהם בהוראה בורים ועמי הארץ בנדון, והולכים כסומים בארובה אחריהם, וזה שהמדינה בעקבות הפוליטיקה הארורה הושיבה על השיבר את מי שאינם מתאימים, זו הבעיה של המדינה”. 

בגיליונו השבוע גם מפרסם ‘יתד נאמן’ התנצלות  על שציטט מויקיפדיה מאמרים שכביכול כתב הגר”א שטרן המתמודד, בעוד היו אלה של אחיינו, הרב אריה שטרן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות