ד”ש מהקרפיונים • או: איך ‘המודיע’ ידע מה ‘ידיעות’ יכתוב בעוד יומיים?

זוכרים את השאלה המלגלגת על ביטאון אגודת ישראל - מאיפה 'ידיעות אחרונות' יודע לכתוב היום מה ש'המודיע' יכתוב בעוד יומיים? • ובכן רבותי, מהפך בבריכות הדגים, מהפך בעיתונות
נחמן גור
כ"ד אב התשע"ד / 19.08.2014 21:26

מספרי הבדיחות ברחוב החרדי נוהגים ללגלג על ‘המודיע’, ביטאון תנועת ‘אגודת ישראל’, כאשר בכוונתם לרמוז כי היומון החרדי מעתיק את הידיעות המתפרסמות בו מעיתון חילוני, ולשאול: מאיפה ‘ידיעות אחרונות’ יודע לכתוב היום מה ש’המודיע’ יכתוב בעוד יומיים?

ובכן רבותי, מהפך.

אבל, קודם העובדות. החל מהשבוע עידן חדש במדינת ישראל: תופסק מכירת דגים חיים בחנויות, ובריכות הדגים במרכולים יחוסלו. את מקומם יחליפו דגים מצוננים, בדומה למכירת דגי המושט, סלמון, דניס ויתר הדגים.

עד כה, נהגו בעלי החנויות להביא את דגי הקרפיון או הבורי חיים במשאיות, אלא שהבאת הדגים בצורה זו גרמה לעלויות ניכרות, שבאו לידי ביטוי בתמחור הדגים ללקוחות. כעת, בהתאם להחלטה של איגוד מגדלי הדגים, יופסק שיווק דגים חיים לרשתות.

וכעת לעובדות החשובות באמת.

את הקטע הבא פרסם איתמר ב”ז באתר ‘העין השביעית, וכך כתב:

קוראי “ידיעות אחרונות” שפתחו אתמול (18.8.14) את מוסף הכלכלה של העיתון התבשרו על סופו של עידן. “..הזכרונות מהאמבטיה של האמא הפרטית, יישארו בגדר נוסטלגיה”, נמסר לקוראי “ממון” בידיעה בחתימת נווית זומר. איגוד מגדלי הדגים החליט להפסיק לשווק דגים חיים לרשתות השיווק, נכתב בידיעה, בהתבסס על מידע ש”נודע” ל”ידיעות אחרונות”.

כעבור יממה, בידיעת המשך, חגגו עורכי המוסף את ההישג העיתונאי, ושילבו בה את ההצהרה “כפי שנחשף אתמול ב’ידיעות אחרונות'”. לצדה שובץ תצלום של גזיר עיתון הממחיש כי אכן, כך נחשף אתמול ב”ידיעות אחרונות”.

אלא שהמידע על החלטתם ההיסטורית של מגדלי הדגים לא נחשף לראשונה ב”ידיעות אחרונות”.

את המוסף הכלכלי של העיתון של המדינה הקדים בשלושה ימים תמימים היומון החרדי “המודיע”, שכבר ביום שישי בישר לקוראיו כי המראות המוכרים של דג שוחה במיכל רגע לפני ריצוץ גולגלתו עשויים עוד מעט להפוך לנוסטלגיה.

מי שיעיין בידיעה שפורסמה ב”המודיע” יגלה גם כי לא ממש מדובר בסופו של עידן: כבר בחג הפסח הקרוב, כדי לענות על הביקוש הרב בקרב האוכלוסייה החרדית, ישובו הקרפיונים לשחות בבריכות המרכולים.

כתבת “ממון” נווית זומר מסרה כי לא ידעה שהמידע על דגי הקרפיון התפרסם לראשונה בעיתון החרדי. “לא הזדמן לי לקרוא ‘המודיע'”, מסרה ל”העין השביעית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכל כסף ואינטרסים כלכליים של הגורמים המובילים בשוק באמתלה של בריאות הציבור
    29/08/2014 00:52
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. העוף שאוכלים היום ממש לא דומה לזה של פעם, ודג חי קפוא אף פעם לא יהיה כמו דג חי מבריכה. קיימת אפשרות של הונאה ומכירת דגים לא טרייים