חלם: בגלל הגבלת ה-1000 מטר הממשלה אוסרת חופות

במכתב ששיגר מנהל אגף שירותי דת במשרד הדתות ללשכות הנישואין בישראל - הוא מבהיר: ניתן לקיים חתונה רק כששני בני הזוג מתגוררים בטווח של אלף מטר זה מזו • "אם הרב עורך החופה אינו בתפקיד רשמי - מקום מגוריו צריך להיות ברדיוס של 1000 ממטר ממקום החתונה"
יוני גרין
י"ט תשרי התשפ"א / 07.10.2020 14:09

בחסות הקורונה ממשלת ישראל אוסרת על בני זוג להינשא: במכתב ששיגר מנהל אגף שירותי דת במשרד הדתות, הרב חזקיהו סאמין, ללשכות הנישואין בישראל, הוא מבהיר כי קיום חתונות מתאפשר רק כאשר שני בני הזוג מתגוררים בטווח של אלף מטרים זה מזה.

במכתבו הסביר מנהל האגף, כי ההחרגות שניתנו לעריכת בריתות והלוויות – לא ניתנו לחתונות: “על פי התקנות הנ”ל ‘חל איסור על יציאה ממקום המגורים או ממקום שהייה קבוע אחר למרחב הציבורי למעט 21 פעולות או מטרות שעבורן מותרת היציאה למרחב הציבורי. בין המטרות המותרות לא הוזכרה האפשרות להשתתף או לערוך חתונה. על כן ככלל עריכת חתונה ו/או השתתפות בחתונה איננה מותרת לפי התקנות”.

לדבריו, רק אם שני בני הזוג מתגוררים באותו רדיוס של 1000 מטרים, החתונה לא נערכת ב’מקום מגורים’ והיא מתקיימת תחת מגבלות של ‘התקהלות’, רק אז ניתן לקיים את החתונה.

“לגבי הרב עורך החופה, אם מדובר ברב שאינו בתפקיד רשמי – כנ”ל, מקום מגוריו צריך להיות ברדיוס של 1000 ממטר ממקום החתונה.

“אולם, אם מדובר ברב שהוא בתפקיד רשמי רב עיר/שכונה/אזורי/ישוב ומגיע לערוך את החופה במסגרת תפקידו, אזי אין מגבלה של 1000 מ’, וזאת לאור האמור בתקנות: ‘הגעה של עובד, מועמד לעבודה או מועמד להליכי מיון, למקום עבודה, שהוא רשאי לעבוד בו לפי כל דין'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות