‘חצי שעה לקח לשוטרים עם רעל בעיניים – לרשום הדו”ח’

אחרי הסגר באלעד ובשכונות חרדיות בטבריה ואשדוד: שוטרים פושטים החל מאתמול על מודיעין עלית וביתר עלית וקונסים בשל אי עטיית מסכות • תושב מודיעין עלית: "שוטר אכזרי חסר לב הסתער על אשתי שיצאה לשניה מהרכב כדי להרגיע את התינוקת שצרחה במושב האחורי - ורשם דו"ח"
חיים טוויל ואבי כץ
ז' תמוז התש"פ / 29.06.2020 17:05

אחרי הסגר על אלעד ושכונות חרדיות בטבריה ובאשדוד: שוטרים ובלשים מתנפלים בימים החל מאתמול על תושבי הערים החרדיות מודיעין עלית וביתר עלית  ומנפיקים קנסות על אי עטיית מסכות. תושבים רבים בערים אלה מתלוננים על ‘אכיפת יתר’.

כך למשל, בתמונות שהופצו ברשתות החברתיות, נראה שוטר בביתר עלית מעכב משפחה על ילדיה הפעוטים, כשהוא קנס את כולם במאות שקלים, על כך שלא עטו את המסכה כפי הנדרש – על הפה והאף.

גם שני בחורי ישיבה שיצאו מבית הכנסת חב”ד ברחוב זוועהיל בביתר עלית, ספגו קנס מהשוטרים מחוץ לבית הכנסת.

 

איש התקשורת משה ויסברג נקנס היום (שני) בשכונת ברכפלד שבמודיעין עלית.

“מדינת משטרה”, צייץ בחשבון הטוויטר שלו. “יוצא מהבית בדרך לרופא, הבת שלי הקטנה מגישה לי את המסכה, ורכב בילוש עם שלושה שוטרים מזנקים עלי ונותנים דו”ח. לא מעניין אותם שום דבר. חצי שעה בלבד לקח לשלושת השוטרים שהיו עם רעל בעיניים ורשעות נגד החרדים – לרשום את הדו”ח הלא מוצדק”.

העיתונאי מנחם קולדצקי צייץ: “שוטר אכזרי חסר לב הסתער כעת על אשתי שיצאה לשניה מהרכב כדי להרגיע את התינוקת שצרחה במושב האחורי ורשם לה דו”ח.

“התינוקת המשיכה לצרוח אבל השוטר הרשע (זרי גאנם) לא התחשב ורשם את התשובה בדו”ח. לחילונים הוא חילק מסיכה. חברי הכנסת החרדים עד מתי תשתקו על האיפה ואיפה כנגד הציבור החרדי!!!”

גם תושבים מביתר הגיבו ברשתות החברתיות: “מהבוקר מתקפת דוחו”ת ברוטלית של משטרת ישראל בביתר עילית. כ-20 שוטרים, חלקם על אזרחי, התפרסו על איזורים מרכזיים בעיר ומחלקים דוחו”ת ללא רחמים. בעקרון אני בעד לתת דו”ח למי שלא הולך עם מסכה. אני רק תוהה האם גם בתל אביב ובמחוזות חילוניים האכיפה כזאת חזקה או שזאת שמירה מיוחדת למגזר החרדי?”.

תגובת המשטרה: “משטרת ישראל פועלת בשיתוך פעולה מלא עם משרד הבריאות ומוציאה לפועל ואוכפת את החלטות המשרד וקבינט הקורונה. כאמור, חלקה של המשטרה הוא באכיפת ההחלטות. מטבע הדברים בכל מקום בו קיימת תחלואה גבוהה ישנה חובה לאכוף יותר כל מנת להציל חיים.

“אנו קוראים לציבור הרחב להמשיך ולהקפיד ביתר שאת על הוראות הבריאות מצילות החיים”.

על המשפחה מביתר שספגה דוח בפארק – אומרים במשטרה:

“השוטר שהבחין במשפחה ששהתה במרחב הציבורי ללא מסיכות, מסר לאב המשפחה דוח על אי עטיית מסיכה על סך 200 ש”ח, למרות שכל בני המשפחה היו ללא מסיכות מתוך הפעלת שיקול דעת.

“לאחר מכן הבחין השוטר במשפחה נוספת שאכלה ולכן בני המשפחה לא עטו מסיכות על הפנים, אך הן היו איתם. השוטר הסתפק במקרה הזה כפי שמתבקש, בהסברה ובבקשה לעטות מסיכות לאחר סיום הארוחה. כל ניסיון להציג אכיפה לא שיוויונית חוטא לאמת”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איפה ואיפה
    29/06/2020 17:20
    דוד
  1. תבואו לדרום תל אביב אני נמצא שם תוכלו להעשיר את קופת המשטרה

  2. תודה רבה לראש העיר על פתיחת תחנת המשטרה בעירנו
    29/06/2020 18:33
    ביתרי
  3. הסיבה המקורית היתה ‘טיפול בנוער הנושר’…

  4. מגיע לכם
    29/06/2020 21:51
    יהודיה ולא מתיוונת
  5. לא תעשה לך פסל וכל מסכה
    מי שסגר בתי כנסת והלשין על מתפללים , יקבל את עונשו

  6. לכבוד חברי קבינט הקורונה - רדו מבתי הכנסת ומהציבור הדתי.
    29/06/2020 22:43
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. לכבוד חברי קבינט הקורונה – רדו מבתי הכנסת ומהציבור הדתי. פחות מ 4% ממקרי ההדבקה האחרונים התרחשו בבתי הכנסת. ההקפדה על מסיכות בהם גדולה בהרבה מהמקומות אחרים. אם אולמות אירועים ומסעדות פתוחים אין שום סיבה לסגור דווקא בתי כנסת.

  8. שאלת איפה חברי הכנסת החרדים?
    30/06/2020 09:21
    רזי
  9. הם חלק מהמהלך המרושע כנגד הציבור החרדי.
    ולו מהסיבה שהם לא מתפטרים לאלתר מהממשלה.
    סגר רק על חרדים והשפלה בחסות חברי הכנסת חובשי הכיפה השחורה.

  10. אני חושב שכדאי
    01/07/2020 13:13
    חכם
  11. שחלק מאותו ציבור הקורא לשמירה על הציבור – רשעות, יעשה חשבון נפש עם עצמו, האם הוא באמת עבר על החוקים, או לא עבר על החוקים.
    אם השוטר היה צריך להתייחס לפנים משורת הדין או לא, זה כבר עניין אחר.