הרימו דגל אדום? ישראל מציעה למכירה מכונות הנשמה שקנתה מסין

למרות העלייה בתחלואה: המדינה פועלת למכירת מכונות ההנשמה שנקנו בגל הראשון • "לא נגיע למספר אסטרונומי של 5,000 מונשמים" • משרד הבריאות: "אנו עומדים ביעדים שאותם הציבה הממשלה"
חרדים 10
כ"ז אלול התש"פ / 16.09.2020 19:30

דגל אדום? משרדי הבריאות והחוץ מנסים למכור מכונות הנשמה שנרכשו בגל הראשון ונותרו ללא שימוש.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, מדובר במכונות הנשמה שעליהן שולמה מקדמה כספית, אך הן עדיין נמצאות בסין וטרם הגיעו לישראל.

בקרב הגורמים הרשמיים מסיקים, כי על פי מצב המונשמים היום, לא נגיע למספר אסטרונומי של 5,000 מונשמים, ועל כן מבקשת המדינה למכור את המכונות למדינות אחרות ובכך למנוע פגיעה כלכלית.

כמו כן, הצוותים הרפואיים בבתי חולים סובלים כבר כעת מעומס חמור וממחסור בכוח אדם, בעוד מספר המונשמים עומד על כ-140.

מכאן עולה השאלה: האם יש בכלל מי שיפעיל את כל מכונות ההנשמה שנרכשו?

ניסיון המכירה נעשה על ידי משרד הבריאות ובתיווך של משרד החוץ.

במשרד הבריאות אישרו את הפרסום ב’ישראל היום’ ואמרו: “מדינת ישראל מטייבת את המלאים שברשותה, אנו עומדים ביעדים שאותם הציבה הממשלה ובודקים אפשרות למכירה וסיוע למדינות חברות בשל עודפי רכש”.

ממשרד החוץ נמסר: “מדינת ישראל נערכה בשלב הראשון של משבר הקורונה לתרחישים קיצוניים ורכשה ציוד רפואי כדי שלא יהיה מצב של מחסור בציוד רפואי לטובת אזרחי מדינת ישראל. כעת משרד הבריאות מטייב ומצייד את מערכת הבריאות במכונות ההנשמה הטובות ביותר. עדיין קיים חוסר בעולם, ולכן את הציוד העודף אנו מציעים למכירה לטובת מדינות אחרות, כדי שיוכלו להצטייד לטובת אזרחי מדינותיהם שלהם”.

בחודש מרץ השנה, במסגרת הגל הראשון נערכה המדינה להנשמה של 5,000 חולי קורונה למקרה הצורך.

מנכ”ל משרד הבריאות דאז, משה בר סימן טוב, דיווח לוועדות הכנסת כי בבתי החולים היה מלאי של 1,500 מכונות זמינות ושמישות ויש עוד בין 800 ל-900 מכונות ברשות הצבא, ועוד 70 במגזר הפרטי.

ראש המוסד, יוסי כהן, הופקד על הבאת ציוד רפואי נוסף, ועל פי פרסומים שונים הצליח לרכוש עבור ישראל עוד כ-3,500 מכונות הנשמה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רע מאד
    17/09/2020 14:08
    טלי
  1. אף אחד לא יכול להבטיח את זה! אם כל עם ישראל יידבק נצטרך את כל המכונות. כמו כן מי מבטיח שלא תהיה מגפה נוספת שנה הבאה? אסןר למכור.זה תעודת ביטוח.