השרים זעמו על פרסום התקנות, השר ליצמן ובבצ’יק הובכו והתנצלו

שרי הממשלה רותחים על מסירת ההודעות לציבור לפני שהתקיימה ישיבת הממשלה • סמוטריץ: "אצלנו ברחוב יש 15 איש. אין שום הגיון לאפשר לחלק להתפלל במניין ולחלק לא" • ומה גילה מוטי בבצ'יק ועל התנצל?
חרדים 10
כ"ה ניסן התש"פ / 18.04.2020 23:41

תסיסה בקבוצת הוואטסאפ של שרי הממשלה: השר בצלאל סמוטריץ’ דרש הערב (מוצאי שבת) לקיים דיון מעמיק על האישור לתפילה במניין.

סמוטריץ’ דורש לאפשר תפילה של 20 מתפללים במרחב הציבורי – ולא עשרה, כפי שמתכנן ראש הממשלה.

שר התחבורה כתב בקבוצת הוואטסאפ: “אצלנו ברחוב יש 15 איש. אין שום הגיון לאפשר לחלק להתפלל במניין ולחלק לא… כמובן זה בדומה לרציונל של ההפגנות”.

הוא הוסיף: “האמת לא ברור למה צריך בכלל ישיבת ממשלה אם הכול הוחלט ופורסם. אנחנו לא מחויבים למה שמשרד הבריאות פרסם. זו הצעתם אבל הסמכות והאחריות היא שלנו. אפשר לשנות כל סעיף”.

השר לבטחון פנים גלעד ארדן כתב בקבוצה: “אני מכבד את מנכ”ל משרד הבריאות ואת עמדותיו, אבל האחריות על התקנת התקנות היא שלנו וגם הצורך לתת תשובות לציבור. אני שבדיון הלילה יש לקיים הצבעות נפרדות על כל סעיף שבו יש מחלוקת למי מן השרים עם ההצעה של משרד הבריאות. אנחנו בשלב בו ניתן לשחרר את הציבור מחלק מן ההגבלות ולא מדובר פה במדע מדויק. ישנם איסורים לא הגיוניים שנשארים בתקנות וישנם עוד שינויים שניתן לבצע”.

הוא הוסיף בטוויטר: “לאור העובדה שלא ניתן לדעת כמה אנשים יגיעו לתפילה בציבור, בדיוק כפי שאי אפשר לדעת כמה יגיעו להפגנה שפורסם שמתקיימת – אציע הערב לממשלה, שמספר המתפללים בתפילה במקום פתוח לא יוגבל לעשרה בלבד. ההגבלה יכולה להיות לגבי המרחק בין קבוצות המתפללים וכך נוכל לאפשר גם ליותר מתפללים להשתתף בה”.

השר זאב אלקין תקף בחריפות את פרסום ההנחיות על ידי משרד הבריאות לפני ישיבת הממשלה, וכתב בקבוצת הוואטסאפ: “משרד הבריאות עושה ביזיון מהממשלה, רק לתקשורת ולציבור כבר מפיצים את ההחלטות”.

לפי דיווח בגלובס, עוזרו הבכיר של שר הבריאות, מוטי בבצ’יק, הגיב לאלקין וכתב בוואטסאפ השרים: “אני מסכים איתכם שלא שייך לפרסם ואז לבוא לממשלה. רק השר אלקין, איפה זה פורסם? אנחנו לא פרסמנו. לא שאני יודע”.

הודעתו של עוזרו הבכיר של ליצמן הדהימה את השרים, מאחר שההנחיות כבר פורסמו בערוץ הטלגרם  של משרד הבריאות בתוספת גרפיקה.

ליצמן שהבין כי משרד הבריאות פועל עם נתניהו מעל ראשו, פנה לדובר משרד הבריאות, ודרש להוסיף הבהרה.

בעקבות כך נכתב: “משרד הבריאות מדגיש כי ההנחיות לציבור יפורסמו במלואן בפירוט מלא, לאחר הדיון בממשלה!”

בהמשך הוסר הפרסום על ההנחיות המעודכנות מערוץ הטלגרם של משרד הבריאות.

מאוחר יותר כתב בבצ׳יק התנצלות לשרים: “אנו מבקשים להתנצל בפני השרים על הפרסום של ההנחיות טרם אישורן בממשלה. חשבנו שנכון לפרסם לציבור הנחיות כלליות, אך נוסחן הסופי ואישורן תלוי בחברי הממשלה. בשל כך הורדנו את ההנחיות מהאתר עד שיהיה נוסח שיאושר על ידי הממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לדעתי להישאר בבית לעוד שבועיים לא ללכת
    19/04/2020 12:50
    אשר
  1. למה לסכן את ההורים שלי אם כול עולמי עדיף גם לא להגיע חייה ההורים שלי שווים הכול עוד שבועיים בבית ליתר בטיחות
    ואתן רוצים 20 איש ביחד
    זה יגורם לרצח