סגר מערב החג ועד חמישי. מאפיות לא ייפתחו, ה’מימונה’ מבוטלת

ראש הממשלה הכריז על סגר במהלך חג שביעי של פסח - מערב החג ב-17:00 ועד יום חמישי ב-5:00 • הודיע: המאפיות ומחלקות החמץ בסופרים ייפתחו רק בחמישי לפנות בוקר • משלוחי אוכל מותרים מצאת החג • על השתתפות בנו אבנר בהסדר: "מבחינתי ראוי היה להחמיר גם בעניין הזה"
חרדים 10
י"ט ניסן התש"פ / 13.04.2020 20:42

הממשלה אישרה הלילה (שלישי) פה אחד את הסגר עליו הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, במסגרת המאבק בנגיף הקורונה – לקראת חג ‘שביעי של פסח’.

החל מהיום בשעה 17:00 ועד ליום חמישי בשעה 05:00 בבוקר אסור יהיה לעבור בין יישובים וערים. זאת בנוסף למגבלות הקיימות כיום למניעת התפשטות נגיף הקורונה.

במהלך הישיבה הטלפונית, מתח שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ ביקורת על כך שנתניהו הכריז על הסגר – עוד בטרם הבאתו לאישור הממשלה.

לפי ההחלטה, מהיום בשעה 17:00 בערב ועד יום חמישי בשעה 05:00 בבוקר, לא יוכל אדם לצאת להצטייד מחוץ ליישוב מגוריו במזון, תרופות ומוצרים חיוניים וכן לשם קבלת שירותים חיוניים, למעט אם ביישוב מגוריו לא קיימים שירותים אלו, ואז יוכל לקבלם ביישוב הסמוך ליישוב מגוריו.

יציאה ממקום מגורים תתאפשר רק למרחב הציבורי לזמן קצר ולמרחק של עד 100 מטרים.

מצאת חג הפסח ביום רביעי בשעה 19:00 ועד ליום חמישי בשעה 02:00 לא ניתן יהיה להפעיל מקומות למכירת מזון, למעט מרכולים. המאפיות בתחומי הסופרים והמרכולים יהיו סגורות.

משלוחי אוכל ימשיכו להיות מותרים החל מצאת החג – כך שניתן יהיה לקבל משלוחי פיצה.

קודם לכן נשא ראש הממשלה הצהרה לתקשורת והכריז על ההגבלות.

“במאבק העולמי והלאומי במלחמה בקורונה אין הפוגה, מתנהל כאן קרב איתנים בין סיכויי ההצלחה לסכנת הכישלון”, פתח נתניהו.

הוא הוסיף: “אני רוצה לשתף אתכם בנתון אחד שממשלת דרום קוריאה פרסמה בימים האחרונים – 191 אנשים שחלו והחלימו התגלו שוב כחולים. אם זה נכון – המציאות מורכבת הרבה יותר ממה שחשבנו. יכול להיות שהחסינות לא קיימת והנגיף יכול להתפרץ מחדש. כולנו חייבים לנקוט במשנה זהירות והתרופפות המשמעת – זה דבר אנושי וטבעי, אבל במלחמה בקורונה אין ברירה”.

לדבריו, “ישראל מדורגת כאחת הבטוחות בעולם בכל המדדים ביחס לאוכלוסיה. עמדנו על 22% גידול באחוז הנדבקים, היום עומדים על 4%. אבל אם ננקוט לפני הזמן בצעדים שעדיין נדרשים אנחנו נשלם מחיר כבד בחיי אדם”.

נתניהו הכריז על ההנחיות החדשות שתאשר הממשלה לקראת החג: “ממחר בשעה 17:00 ועד יום חמישי בשעה 5:00 חובה להישאר בגבולת הערים והיישובים. אתם מתבקשים לחגוג את שביעי של פסח והמימונה בחיק המשפחה הגרעינית”.

ראש הממשלה הוסיף: “המאפיות ומחלקות החמץ בסופרמרקטים ייפתחו ביום חמישי לפנות בוקר ובכל מקרה ננחה את המשטרה למנוע התקהלויות. ביום המימונה נאסור התקהלויות כלשהן במקומות הציבוריים”.

נתניהו הדגיש: “היכולת שלנו להגיב במהירות ובגמישות על אתגר הקורונה משמשת מודל למדינות רבות. חלק גדול מהמדינות עושות את הצעדים הדרושים באיחור ועל כך הן משלמות מחיר יקר מאוד בחיי אדם. המלחמה הזו היא מאבק דינמי, ואנחנו לפעמים גם מתקנים את עצמנו תוך כדי תנועה”.

נתניהו התייחס גם לביקורת על ההשתתפות של בנו אבנר בליל הסדר במעון בבלפור: “בליל הסדר היה איתנו בבית בני אבנר, שהגיע מדירה צמודה שנמצאת בתוך משכן ראש הממשלה. שמעתי את הביקורת הציבורית ומבחינתי ראוי היה להחמיר גם בעניין הזה, כפי שאני החמרתי וכפיתי על עצמי בידוד כפוי”.

נתניהו התייחס גם למגעים להקמת ממשלת חירום: “אנחנו משקיעים מאמצים רבים להקים ממשלת אחדות עוד הלילה. גם אם זה לא יקרה הלילה, נעשה את המאמץ להשיג את האחדות שכל כך נדרשת למדינה במצב הנוכחי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בצע ?
    14/04/2020 00:02
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. .
    נא לדרוש ממשרד הבריאות כמו שמותר ללכת לסופר ומכלת וכל בר דעת מבין שזה לצורך קיום הגוף. באותם התנאים חייבים להתיר תפילות בבית כנסת, ובטוח שבבית כנסת ישמרו טוב יותר על הכללים של מרחק ומסכות ממה ששומרים במכלת וסופרים למינהם.

    כמו שמבנים שאין ברירה להמשיך בחיים ללא מכלת באותה מידה ואף יותר צריך להבין שאין ברירה ללא בתי כנס וישיבות.

    ולא נכון מצד חברי כנסת החרדים להתיפיף ולהעביר בקורת על חרדים, אלא לדרוש ולהסביר לחילוני שמקבל החלטות בקלות בלתי נסבלת שאם יש דרך למכלת אז יש גם דרך לתפילה.