מליאת הכנסת אישרה ברוב של 61 הקמת ועדה מסדרת: רוב לשמאל

המליאה אישרה את הקמת הוועדה המסדרת ברוב של 61 תומכים וללא מתנגדים לאחר שחברי קבלוק ה-58' החרימו את הדיון וההצבעה • הוועדה תורכב מ-17 חברים לפי מפתח המייצג את גודל הסיעות
אריה ריבקינד
כ"ז אדר התש"פ / 23.03.2020 20:25

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את ההצעה להקים את הוועדה המסדרת ברוב של 61 תומכים ללא מתנגדים, ונמנע אחד – היו”ר יולי אדלשטיין, זאת לאחר שחברי הליכוד, ש”ס, יהדות התורה, ימינה ואורלי לוי, החרימו את הדיון וההצבעות.

בעקבות הנחיות משרד הבריאות, התקיימה הצבעה שמית כאשר כל ח”כ שמזכירת הכנסת קראה בשמו, נכנס למליאה, הצביע ומיד יצא על מנת לאפשר לבא אחריו להיכנס למליאה ולהצביע.

חברי הכנסת אלון שוסטר ורם בן ברק מכחול לבן שנעדרו מהשבעת הכנסת בשבוע שעבר מכיוון שנמצאים בבידוד, הצביעו והצהירו אמונים מאחורי זכוכית מיציע הציבור, תוך שהם עוטים מסכה, לובשים כפפות ושומרים על מרחק אחד מהשני.

לפי ההצעה אותה הציג ח”כ אבי ניסנקורן, הוועדה המסדרת תורכב מ-17 חברים לפי מפתח מייצג את גודל הסיעות. לגוש השמאל והערבים יהיו בוועדה 9 חברים ואילו לגוש הימין 8.

זה ההרכב  של הוועדה: הליכוד – 5 חברים, כחול לבן – 5 חברים, הרשימה המשותפת -2 ישראל ביתנו -1 ש”ס -1 יהדות התורה -1 העבודה מרצ -1 הימין החדש -1. יו”ר הוועדה לפי ההצעה יהיה ח”כ אבי ניסנקורן.

יו”ר כחול לבן ח”כ בני גנץ אמר בדיון: “במעשה חסר תקדים ניסו לשתק את הכנסת. דבר שלא נעשה באף דמוקרטיה מתפקדת ולא ייעשה לעולם במדינת ישראל. כל הדמוקרטיות הגדולות החלו את תהליך סופן כשהיה מצב חירום. עכשיו יש קריאות של שרים לא למלא אחר הוראות בג”ץ. חבריי בליכוד אתם השתגעתם? ירדתם מהפסים? כשנוח לכם אתם עותרים ועכשיו אתם קוראים לא לקיים את פסיקות בג”ץ. לא יקום ולא יהיה”.

השרה מירי רגב אמרה בדיון: “היום מתנוסס דגל שחור על הכנסת ועל הדמוקרטיה שלנו. מעולם כנסת ישראל לא פעלה באופן חד-צדדי ולא אפשרה הקמת ועדות כנסת שלא בתיאום ושלא מתוך הבנה והסכמות .החלטת בג”ץ מהיום היא בעצם השתלטות על הכנסת דבר שמנוגד לכל דמוקרטיה, בג”ץ יחד עם כחול לבן הפכו את הדמוקרטיה לדיקטטורה משפטית.

רק יושב-ראש הכנסת על פי התקנון יכול לקבוע מתי המליאה מתכנסת ומה על סדר יומה, החלטת בית המשפט היא בעצם הפיכה שלטונית שאינה מייצגת מנותקת מהציבור. המיעוט היהודי ציוני יחד עם תומכי טרור מבקשים לבצע פוטש ולהתנקש בדמוקרטיה שלנו, לכאורה בשם הדמוקרטיה. הם משתמשים בכלים הדמוקרטיים כדי להפוך את המשכן הזה לאנרכיה.”

יו”ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין אמר בפתח הישיבה: “בניגוד לשקרים שהופצו לאחרונה, הכנסת לא נסגרה לרגע. הכנסת עבדה בשבוע שעבר לפי כל לוחות הזמנים כמו בכל שבוע במשך עשרות השנים האחרונות.

“אני קורא לכל חברי הכנסת ולכל באי המשכן, לשמור על ההנחיות שעשינו בהתאם להוראות משרד הבריאות. ואם כבר אנחנו מדברים על שמירה על ההנחיות – כרגע יש הפגנה מול הכנסת. כמי שהשתתף בעצמו לפני כניסתי לפוליטיקה ואחרי כשהייתי כבר חבר כנסת במאות רבות של הפגנות, אני מכיר ומעריך את זכות האזרחים להפגין.

“אך אנא, במצב שאנחנו נמצאים בו אל תסכנו אחד את השני, אל תסכנו את אנשי המשמר ואת אנשי המשטרה, שימרו על ההנחיות. אי אפשר להסביר לאזרח שמקבל קנס מכיוון שיצא להשתזף בחוף הים, שלחברי כנסת מותר להתחבק עם המפגינים או אחד עם השני, ולשים את התמונות בפייסבוק.”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות