לוין: שחיות תגיע עם משמר בתי המשפט לפתוח המליאה בעצמה

שר התיירות: "בית המשפט השתלט רשמית על הכנסת. קורא ליו"ר הכנסת להודיע שרק הוא יקבע מתי המליאה תתכנס ומה על סדר יומה" • שקד: "אלו שפונים לבג"צ בשבתו כגננת של הכנסת, הם שממיתים את הדמוקרטיה. בדמוקרטיה בג"צ לא קובע לכנסת כיצד להתנהל ולא שם עצמו מעליה"
אריה ריבקינד
כ"ז אדר התש"פ / 23.03.2020 14:47

התנגשות חזיתית: שר התיירות יריב לוין תוקף בצהרים (שני) את החלטת שופטי בג”ץ, אשר רמזו ליו”ר הכנסת יולי אדלשטיין כי עליו לכנס את הכנסת על מנת להצביע על החלפתו.

בג”ץ מציב אולטימטום מרומז לאדלשטיין: קיים הצבעה עד יום ד’

“בית המשפט השתלט באופן רשמי על הכנסת, ומהיום הפך העליון את יו״ר הכנסת לחותמת גומי, כאשר את הכנסת והמליאה מנהלים שופטי העליון. אין דבר כזה באף דמוקרטיה”, טען לוין.

לוין הוסיף: “אני קורא ליו״ר הכנסת להודיע שרק הוא יקבע מתי המליאה תתכנס ומה יהיה על סדר יומה”.

לדבריו, “אם הנשיאה חיות רוצה לשים עצמה מעל הכנסת, היא מוזמנת להגיע לבניין עם משמר בתי המשפט ולפתוח את ישיבת המליאה בעצמה. כך יהיה ברור שמדובר בהפיכה שלטונית של קומץ שופטים הבוחרים את עצמם בחדרי חדרים”.

לוין עקץ את נשיאת העליון: “אגב, אולי כדאי שנשיאת העליון תוותר לזמן מה על שאיפותיה לשלוט בכנסת, ותתפנה סוף סוף לכנס את בית המשפט לדון באינספור תיקים שממתינים חודשים ושנים לדיון ולהכרעה, ובכך תסתיים הפגיעה הקשה בזכויות המתדיינים המחכים לשווא להכרעה בעניינם”.

ח”כ איילת שקד הגיבה להחלטת בג”ץ לכפות על יו”ר הכנסת לקיים בחירות לתפקיד.

“הדמוקרטיה בישראל לא ‘מתה’. יש כאלו שמנסים להרוג אותה וזה לא יו”ר הכנסת. אלו שפונים לבג”צ בשבתו כגננת של הכנסת, הם אלו שממיתים את הדמוקרטיה.

“בדמוקרטיה בג”צ לא קובע לכנסת כיצד להתנהל ולא שם עצמו מעל הכנסת. רק הכנסת סוברנית להחליט מתי תתכנס ומתי תצביע בהתאם לחוק”.

 

גם שר התחבורה קורא ליו”ר הכנסת שלא להיענות לאולטימטום המרומז שהציבו לו בצהריים שופטי בג”ץ.

“בתוך אחד המשברים הקשים ביותר מאז קום המדינה מנסה המערכת המשפטית לבצע הפיכה שלטונית במדינת ישראל. לא פחות”, טען סמוטריץ’.

לדבריו, “הרשות השופטת כבר שנים רומסת את המוסדות הדמוקרטיים הנבחרים והיום מתיימרת לקבוע גם את סדר יומה של הכנסת. גם התערבותו החמורה של היועץ המשפטי לממשלה בפרוצדורות של הכנסת רומסת את עיקרון הפרדת הרשויות ותרשם לדיראון עולם בדברי הימים של מדינת ישראל”.

הוא הוסיף: “למרות שאני נמנה על אלו שתומכים ודוחפים לפיקוח פרלמנטרי בימי הקורונה ורוצה מאד בהקמת הועדות בכנסת, אני קורא ליו”ר הכנסת להתעלם מהפסיקה הדורסנית של בג”ץ ולעמוד כחומה בצורה על עצמאותה של הכנסת”.

מכחול לבן נמסר בתגובה לדברי השר לוין: “אדוני השר לוין, מנחם בגין הסנדק שלך, היה מתבייש במה שכתבת. דמוקרטיה היא דמוקרטיה ולא רק כשנוח לכם ולנתניהו. תכבדו את הכרעת הרוב ותפסיקו לפגוע במוסדות המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות