כך הושפל רב העיר ירושלים: הגיע בבוקר ללשכתו ומצא דלת נעולה

בעוד במשרד לשירותי דת מונעים הארכה מנהלית של כהונת רבה הראשי של ירושלים, הרב אריה שטרן - מצא הרב הבוקר את לשכתו נעולה כי המפתח הוחלף • בציונות הדתית מגיבים בזעם רב: "לא ייתכן שפקיד ממונה (-יהושע ישי) במועצה הדתית, יתנהג בבריונות ויבזה בצורה כזאת"
חרדים 10
כ"ב שבט התש"פ / 17.02.2020 11:58

רב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן, לא הצליח להיכנס הבוקר (שני) ללשכתו במועצה הדתית, לאחר שהלשכה היתה נעולה והמנעול הוחלף.

לפי דיווח בערוץ 7, לאחר מספר דקות בהן נאלץ רב העיר לחכות בחוץ בביזיון, הגיע למקום אחד מעובדי המועצה הדתית ופתח לרב שטרן את הדלת ללשכתו.

את המפתחות החליף אמש יו”ר המועצה הדתית יהושע ישי בטענה שהמפתח נשבר למנקה.

אלא שכעת מסרב ישי לתת לרב שטרן מפתח ללשכה בטענה שכהונתו כרב העיר פקעה.

על שולחנו של השר לשירותי דתות, ח”כ יצחק וקנין, מונחות בימים אלו לחתימה התקנות אשר יאפשרו את הארכתה המנהלית של כהונת הרב שטרן.

אולם בש”ס נמנעים מלחתום על התקנות בטענות שונות, ובכך גורמים לטענת גורמים בציונות הדתית בעיר – “לבזיון הרב שטרן, הרבנות והציונות הדתית כולה”.

ח”כ איילת שקד, מבכירי מפלגת ימינה: “‏התעמרות ברב הראשי של ירושלים. אני קוראת לשר הדתות לחתום על התקנות מידיית להארכת כהונתו ולשים סוף למסכת ההשפלה הזו”.

חגית משה, סגנית ראש העיר מטעם סיעת הבית היהודי: “לא ייתכן שפקיד ממונה (-יהושע ישי) במועצה הדתית, יתנהג בבריונות ויבזה בצורה כזאת את רבה של ירושלים.

“כולם יודעים שמרגע כניסתו של הרב שטרן לתפקיד הפקיד הממונה ניסה להצר את צעדיו משום שהבין שהגיע ת”ח עצום שבא לעשות סדר בשחיתות שפשתה ברחבי המועצה הדתית בנושא הכשרות, ועמד על תיקון המעוות.

“אין ספק שמקור ההתנהגות היא זלזול ברב שטרן משום היותו מרבני הציונות הדתית, קשה לעסקניים החרדים לקבל את זה שיש ת”ח גדולים בציבור הדתי לאומי דבר המאיים על ההגמוניה שלהם ועל השליטה בגופים השונים.

לא ייתכן שמי שמכהן כראש מועצה דתית מתנהג כך, אולי מעודף השנים שהוא מכהן בתפקיד כממונה חיצוני הוא שכח את תפקידו ומעמדו והגיע הזמן להחליפו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות