“עלינו להגן על ילדינו”: זו הגזירה החדשה של עיריית ת”א נגד היהדות

עוד נגיסה בסטטוס קוו על ידי עיריית תל אביב - והפעם: הגבלות על דוכני הנחת תפילין • במסמך רשמי שהוציאה העירייה נקבע: "אין להציב את הדוכן במרחב הקטן מ-100 מ"ר מבית ספר, גן ילדים, מרכז קהילתי או מוסד מוכר אחר אשר משרת בעיקר קטינים"
אריה ריבקינד
ט"ז שבט התש"פ / 11.02.2020 11:51

עיריית תל אביב אוסרת על הצבת דוכני הסברה ודוכני תפילה בסמוך למוסדות חינוך בעיר.

לפי דיווח בערוץ 20, מי שהוביל את המהלך הוא סגן ראש העיר ת”א, ראובן לדיאנסקי, יו”ר סיעת ‘חי – חילונים ירוקים’.  לפי ההחלטה החדשה, עיריית תל אביב לא תנפיק אישורים להצבת דוכנים בכלל ודוכני תפילה בפרט במרחק של לפחות 100 מטר מבתי ספר, גני ילדים, מרכז קהילתי או מוסד מוכר אחר אשר משרת בעיקר קטינים.

במסמך רשמי שהוציאה לאחרונה עיריית תל אביב לנציג שפנה לקבלת אישור שימוש במרחב הציבורי להצבת דוכני תפילה נקבע: “אין להציב את הדוכן במרחב הקטן מ-100 מ”ר מבית ספר, גן ילדים, מרכז קהילתי או מוסד מוכר אחר אשר משרת בעיקר קטינים”.

עד לאחרונה סעיף זה לא היה חלק מהאישורים שהונפקו.

לדיאנסקי: “אנחנו מקבלים תלונות של תושבים בנוגע לדוכני תפילה שמוצבים בקרבת בתי הספר, ובמקרים מסוימים גם ממש בכניסה לבתי ספר. כהורה, אינני מעוניין שגורמים שונים יפנו לילדיי הקטינים בהצעות שונות ומשונות במרחב הציבורי ובמיוחד כשהם נמצאים בקרבת מוסדות לימוד”.

לדבריו, “עלינו להגן על ילדינו גם בסביבת בתי הספר והגנים שלנו מפני כל סוג של רוכלות או תעמולה ויש למנוע את חשיפת הילדים שלנו בדרכם או בצאתם ממוסדות החינוך. האיסור יחול על כל ארגון או עמותה להציב דוכני הסברה בסמוך למוסדות חינוך”.

הוא הוסיף:  “לילדים וגם להורים ישנה הזכות ללכת לבית הספר מבלי לחשוש שגורם מסוים יפעיל עליהם לחץ או מניפולציה כזו או אחרת במרחב הציבורי. אני מקווה שרשויות מקומיות נוספות יאמצו את הגישה אותה אנחנו מובילים בתל אביב”.

גורמים חרדים בתל אביב לשר החינוך הרב רפי פרץ: “התערב באופן מיידי בהחלטת עיריית ת”א. היהדות היא חלק בלתי נפרד מחינוך ילדינו”:

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תפילין ליד מוסד חינוכי
    11/02/2020 12:07
    עזריאל
  1. בושה וחרפה!!!!!!!! חייבים להפגין נגד המחוקקים העלובים.
    זה מזכיר לנו את הנאצים, הרומאים, היוונים… אבל בסך הכל תמיד ניצחנו ותמיד ננצח בעזרת השם יתברך שמו של הקדוש ברוך הוא

  2. סוף סוף....
    11/02/2020 21:20
    אפרת
  3. עיריית תל אביב צריכה לשמור על צביון העיר
    כמו שבני ברק צריכה לשמור על צביונה של העיר

  4. איפה יש דוכני תפילין ליד ביה"ס ??? משהו שתה את המשקה הלא נכון
    12/02/2020 08:30
    יוסי
  5. איזה שר משקים יש בעירייה ?
    ואם כך הגיע הזמן לבטל גם את המואזין שצורח בקולי קולות ??מה זה השטויוצ האלה ?
    עד כה כולם חיו בטוב ועל יהודים גזרתם ? ממש המן