מנדי גרוזמן למאיר פרוש: אתה מתחרט שנפגשת עם הרב ברלנד?

סגן שר החינוך נשאל ב'מנדי ביתאן' על פגישותיו עם הרב ברלנד - והשיב: "אנשים מדברים עם אנשים. אני לא חושב שזה דומה בכלל, אבל רבין נפגש עם ערפאת, לחץ לו יד. נפגשתי איתו כשחשבתי שצריך להיפגש איתו • בוא לא ניכנס כעת להרשעה, ואם חלילה מעד אז בוודאי חזר בתשובה"
חרדים 10
ט"ז שבט התש"פ / 11.02.2020 13:13

סגן שר החינוך, ח”כ מאיר פרוש, העניק הבוקר (שלישי) ראיון לתכנית ‘מנדי ביתאן’ ברדיו ‘כאן מורשת’. במהלך הראיון שוחח עמו המגיש מנדי גרוזמן גם על פרשת המעצרים של הרב אליעזר ברלנד ובכירי קהילת ‘שובו בנים’.

פרוש נפגש  עם הרב ברלנד למרות שהודה והורשע בביצוע מעשים חמורים בנשים. בנו, ראש העיר אלעד, אף ביקש את ברכותיו של מנהיג ‘שובו בנים’, כדי “שינצל מהמוסרים והציונים”.

גרוזמן: אתמול נעצר הרב אליעזר ברלנד, הפעם בעקבות הונאת אנשים, בעבר בשל עבירות שלא נפרט. בעבר נפגשת איתו. אתה מסתכל על המעצרים התכופים האלו ומה? מתחרט אולי שנפגשת איתו?

פרוש על הרב ברלנד: “ידעתי למה הוא יושב בכלא. מה זה? הפריע לי?”

מאיר פרוש: תראה, אני לא מבין את השאלה הזו. אנשים נפגשים עם אנשים, אנשים מדברים עם אנשים. אני לא חושב שזה דומה בכלל, אבל כשאתה רואה אדם מהשמאל, רבין נפגש עם ערפאת, לחץ לו את היד, לעראפת! רב המרצחים! היה צריך לעשות הסדר למדינת ישראל, למזרח התיכון – אז רבין נפגש איתו.

אז אמרתי מראש שאני לא משווה, אבל מה ההתעסקות הזו? אתה נפגש איתו? מדבר איתו? דיברת איתו? אני דיברתי איתו כשהייתי צריך לדבר איתו, אני נפגשתי איתו כשהייתי צריך להיפגש איתו, כל אחד מבין את המצב הקשה של הקהילה ואני לא חושב שזה נכון להתעסק עם זה.

גרוזמן: מה זאת אומרת ‘המצב הקשה של הקהילה’?

פרוש: זה מצב נוח? אידיאלי? בוודאי שהמצב קשה.

גרוזמן: ולכן מה? לכן צריך להצדיק אותו? לתת לו לגיטימציה? אפשר לעזור להם!

פרוש: אתה שאלת אותי שאלה אם אני מצטער על זה שדיברתי איתו, אני דיברתי איתו כשחשבתי שצריך לדבר איתו, נפגשתי איתו כשחשבתי שצריך להיפגש איתו, אל תגיד לי דברים חדשים, עוד מעט תגיד לי בכותרת שפרוש נותן לגיטימציה.

גרוזמן: לא אומר לא אומר.

פרוש: אתה אמרת עכשיו, ‘אתה הצדקת אותו’…

גרוזמן: בסימן שאלה.

פרוש: אני בכלל לא שופט, אני לא דיין, אני לא יודע להחליט. אתה אומר לי אמרו, האשמות, אני לא יודע, בסוף… הרי האשימו אנשי ציבור ובסוף התברר עורבא פרח. אז מה? אני לפחות נזהר.

גרוזמן: אבל הוא הורשע בעבר, זה לא ברמת הדיון.

פרוש: אה…בוא, בוא לא ניכנס עכשיו להרשעה, איפה, מי, למה, כיצד, איך, כל אדם הוא בחזקת זכאי, ואם חלילה מעד אז בוודאי חזר בתשובה. אתה יודע איך שהיהדות מתייחסת לדברים האלו? במידה אחרת לגמרי. אז בסדר, פה התורה היא לא נר לרגליהם של השופטים וכו’ וכו’. אז בסדר, אז מה?

גרוזמן סיכם את השידור: כלומר, מצד אחד הוא היה סלחן כלפיו, פרוש, מצד שני הוא התבטא בהתבטאות שאני לא זוכר חבר כנסת חרדי מתבטא ככה כלפי ברלנד ואמר, נפגשתי איתו, גם רבין נפגש עם יאסר ערפאת, אנשים מדברים כשהם צריכים. הוא כמובן הוסיף שהוא לא משווה, אבל בכל זאת זו הדוגמה שהוא בחר לתת.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חוצפה של פוליטקאי
    12/02/2020 08:59
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אם אלו הפוליטקאים שלנו, שלא מתביישים לתמוך בדברים הכי גרועים בשביל כמה עשרות קולות עלובים.
    מי אנחנו שנצביע להם?????
    גועל נפש!!!!!!!!!!!!