אוחנה בפרידה מניצן: עוד תשמעו על בן-ארי • מנדלבלט: לא נוותר

במשרד המשפטים התקיים טקס חילופי פרקליט המדינה - על רקע ההחלטה של בג"ץ להקפיא את מינויה של אורלי בן ארי גינזברג • שי ניצן סיים את את נאומו בברכת 'הגומל'
אריה ריבקינד
כ' כסלו התש"פ / 18.12.2019 15:18

במשרד המשפטים התקיים היום (רביעי) טקס חילופי פרקליט המדינה ופרידה משי ניצן, פרקליט המדינה היוצא.

עו”ד אורלי בן-ארי גינזברג, שאמורה הייתה להתמנות היום לתפקיד ממלאת מקומו, לא נכנסה לתפקיד בשלב זה לאחר ששופט בג”ץ הקפיא את מינויה בשל עתירה שהוגשה נגדה – כמה דקות לפני טקס הפרידה.

פתיחת הטקס התעכבה בשל התייעצויות שקיימו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ושר המשפטים אמיר אוחנה.

השר אוחנה התייחס לביקורת שנמתחה על המינוי של בן ארי – ואמר: “צר לי שלא תשמעו היום את עו”ד בן ארי, אבל אתם עוד תשמעו עליה”.

השר סיפר על הפרקליטה: “אורלי בן ארי מכהנת 28 שנים בפרקליטות, והיא בעלת ניסיון רב ועשיר ותארים בהצטיינות במשפטים. היא דמות צנועה שלא זכתה לחשיפה תקשורתית כנראה בגלל האופי העניו שלה.

“גיליתי תובעת מקצועית, מוכשרת, בעלת ידע כללי רחב והיכרות מעמיקה עם החומר הרלוונטי. היא תמיד הפגינה אמינות ויושרה רבה, לצד יכולת הבעה בכתב ובעל-פה. מתוך עיון בתפקידים הרבים שביצעה, אני משוכנע כי מדובר במועמדת מצוינת. לאור זאת, אני ממליץ על אורלי לכל תפקיד ניהולי בכיר בפרקליטות”.

היועמ”ש מנדלבליט נפרד משי ניצן בטקס והתייחס למחלוקת עם השר אוחנה על אודות מינויה של בן ארי. מנלבליט הדגיש כי לא יוותר על עמדתו.

“לא הייתה מטרה לריב עם אף אחד, בוודאי לא עם שר המשפטים. גם הוא וגם אני השקענו מאמצים כדי להגיע להסכמה לגבי ממלאת המקום. לצערי העניין לא הסתייע ואני אומר זאת בצער אמיתי, שמ”מ תפקיד פרקליט המדינה לא צריך להיות זירה למאבק בין שר ליועץ משפטי. לא מדובר בעניין אישי אלא בתפיסה מערכתית בדרך שבה יש לפעול”.

פרקליט המדינה היוצא שי ניצן אמר בטקס הפרידה: “מטבע הדברים אנחנו טועים לא מעט, ואנחנו קשובים לביקורת. ביקורת שנועדה לבנות – כן. ביקורת שנועדה להרוס – לא ולא. לצערי, יש פער עצום בין תדמיתה של הפרקליטות לבין המציאות, ואת הפער הזה לא הצלחנו לצמצם”.

שי ניצן סיים את את נאומו בברכת ‘הגומל’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות